رسته‌ها
تند آموز شیوه های ریاضی در فیزیک
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
نویسنده:
مترجم:
لطیف کاشیگر
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 15 رای
بخشی از مقدمه نویسنده :

این کتاب نخستین کتاب از مجموعه تند آموز شیوه های ریاضی در فیزیک است. مخاطب آن کلیه دانشجویان سال اول دانشکده های علوم، فنی و مهندسی، و مطالب آن شماری چند از مفاهیم کاملاً ضروری است، که به دلیل اتکا به فیزیک و ریاضی، یا به سبب آوازه ملالت بارشان، معمولاً کمتر به آنها می پردازند و اغلب رها می شوند.
از آن قماشند سوالهایی که به تعریف و اندازه گیری کمیتهای فیزیکی، ابعاد، یکاها، و خطاها مربوط می شوند. این مفاهیم را در برنامه های دبیرستان می توان یافت، ولی از آنجا که به دلیل کمبود ابزار ریاضی لازم، تدریس آنها شتاب زده و ناکامل است، و به هر تقدیر نامفهوم باقی می مانند. لازم است که دانشجو پیش از شروع به مطالعه فیزیک با این مفاهیم کاملاً آشنا و از کاربردشان آگاه شود.
بیشتر مفاهیم دیگر، مانند محاسبات برداری، مختصات، میدان های برداری، زاویه فضایی و عددهای مختلط، که در این کتاب به آنها پرداخته شده است، دقیقاً در برنامه دروس ریاضی جای دارند. ولی در اینجا دانشجو در برخورد بین فیزیکدانان و ریاضیدانان قربانی می شود. علی الاصول معلمهای فیزیک در همان آغاز کار و با شروع درس، بویژه مکانیک و الکتریسیته، به این مفاهیم سخت نیازمندند، مدرسین ریاضی از آموزش آنها در ابتدای سال ناراضی اند و با اشاره گذرا خیلی سریع از آنها می گذرند. زیرا تدریس آنها، به طور منطقی، در اواسط برنامه جای دارد.
از این رو نویسنده این مطالب را در همین کتاب اول گنجانده است. درباره اسم کتاب، تند آموز شیوه های ریاضی در فیزیک، آنکه این کتاب یک کتاب حل المسائل ساده فیزیک نیست. هر فصل با یادآوریهایی از درس مورد بحث شروع می شود، سپس در یک سیر منطقی و گام به گام دشواریهای گوناگونی را که یک دانشجوی مبتدی در مواجهه با آنها ممکن است داشته باشد به روشنی بر می شمارد.

فهرست کتاب :

فصل اول : کمیتهای فیزیکی و اندازه گیری آنها
فصل دوم : مکمل حساب برداری
فصل سوم : دستگاه های مختصات
فصل چهارم : مفهوم زاویه فضایی
فصل پنجم : میدانهای نرده ای و میدانهای برداری
فصل ششم : عددهای مختلط
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
228
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
eastsun
eastsun
1396/07/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تند آموز شیوه های ریاضی در فیزیک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تند آموز شیوه های ریاضی در فیزیک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک