رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

فرهنگ نامه توصیفی پزشکی در شعر کهن پارسی

فرهنگ نامه توصیفی پزشکی در شعر کهن پارسی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 364 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 364 رای
ویراستار علمی: محمد طاهری، هادی خدیور، عبداله نصرتی

از مقدمه:
درمان، به عنوان یک حرفه، بی گمان ریشه در اعماق تاریخ دارد و به گفته ی بقراط، «بحث در مورد اولین طبیب کار بسیار مشکلی است.» (سرمدی، ۱۳۷۹ :۱۴) ابن القفطی می گوید: «سخن در ابتدا و آغاز صناعت طب و آن که احداث آن چه کسی نموده و در کدام زمان پدید آمده بسی دشوار است؛ زیرا که قائلین به قدم عالم می گویند طب نیز قدیم است به قدم عالم، برای آن که طب ناگزیر انسان است. مادام که انسان موجود باشد باید که طب نیز موجود باشد...» ابن القفطی (۱۳۷۱ :۲۳)
ویل دورانت بر این باور است که نخستین بار زنان به کارهای پزشکی پرداخته اند؛ از آنجا که کار زنان ابتدا با زمین بوده و از گیاهان اطلاعات فراوان به دست می آورده اند. (بنگرید به دورانت، ۱۳۶۵ :۹۷) حقیقت این است که مردم اولیه با اطلاعات ناقص خود بیماریهای بسیاری را مداوا می کردند. البته پزشکی کهن، پیوند نزدیکی با جادو و دین داشته و درمانها غالباً با سحر و افسون همراه بوده اند. این مطلب به دلیل اعتقاد انسانهای اولیه بود که می پنداشتند عامل بیماریها ارواح شیطانی یا خشم خدایان است؛ لذا به اوراد و ادعیه ی کاهنان پناه می بردند و طلسم های جادویی آنان را استفاده می کردند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/11/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ نامه توصیفی پزشکی در شعر کهن پارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
5
فرهنگ نامه توصیفی پزشکی در شعر کهن پارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک