رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نوشتن با دوربین: رو در رو با ابراهیم گلستان

نوشتن با دوربین: رو در رو با ابراهیم گلستان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
کتاب «نوشتن با دوربین؛ رو در رو با ابراهیم گلستان» نخستین کتاب در حوزه تاریح شفاهی سینمای ایران است که پرویز جاهد، مترجم، منتقد سینما و مستندساز، در سفر تحصیلی خود به انگلستان به جهت اخذ مدرک دکترای سینما، برای مخاطبان فارسی‌زبان به ارمغان آورد.
«نوشتن با دوربین» شامل چهار فصل است که هرکدام محتوای یکی از جلسات گفت‌وگوی جاهد با گلستان را تشکیل می‌دهد. مباحث مطرح شده در هر فصل به این شرح است؛ فصل اول: «شکل‌گیری موج نو»، «فرخ غفاری، شب قوزی، رئالیسم»، «سنت و مدرنیسم»، «فیلمفارسی، سینمای روشنفکری و مخاطبان ایرانی» و «رئالیسم، استعاره، نماد». فصل دوم: «زکریا هاشمی و «طوطی»، «حزب توده و خلیل ملکی».
فصل سوم:‌ »فاکنر، همینگوی، سعدی»، «استودیو گلستان، فیلم مستند و نفت»، «موج و مرجان و خارا»، «کانون فیلم و فرخ غفاری»، «نقد فیلم، دکتر کاووسی و قیصر»، «فروغ فرخزاد و خانه سیاه است»، «گنجینه‌های گوهر»، «تپه‌های مارلیک»، «خشت و آینه»، «آنتونیونی، آب و گرما و صحرای سرخ»، «تاجی احمدی، یک فرشته»، «اسرار گنج دره گنجی» و «کیارستمی، کوروساوا و کاپولا».
فصل چهارم: «فیلم مستند، سیراکیوز و نیوزویل»، «صادق چوبک، تنگسیر و امیر نادری»، «پهلبد و دستگاه سانسور»، «کایه دو سینما، گدار و دیگران» و «هیچکاک و آغاباجی».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1396/05/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نوشتن با دوربین: رو در رو با ابراهیم گلستان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
پانچوویلا و آیت‌الله کاشانی: یک شباهت تاریخی
این قطعه ایست از مقاله «سینمای آمریکای لاتین» که در کتاب «تاریخ تحلیلی سینمای جهان» به سرپرستی جفری ناول۔ اسمیت آمده: پانچوویلا پس از امضای قراردادی انحصاری با شرکت میوچوآل فیلم به ستاره سینما تبدیل شد. او در ازای ۲۵ هزار دلار موافقت کرد تا دیگر شرکت‌های فیلمسازی را از صحنه نبردهایش دور نگه دارد، برای تأمین نور کافی دوربین ها تا حد امکان هنگام روز بجنگد، و اگر در گرماگرم جنگ تصاویر رضایت بخشی گرفته نشد، صحنه های جنگ را بازسازی کند.
حالا این تکه از گفتگوی ابراهیم گلستان و پرویز جاهد را در کتاب «نوشتن با دوربین» بخوانید: از فیلم های مربوط به ۲۸ مرداد، اتفاقا یک تکه مربوط به آیت‌الله کاشانی بود که رفتم خانه ازش فیلمبرداری کردم. رفت سر حوض وضو گرفت و آمد نماز خواند. پرسید: خوب شد آقا؟ من گفتم: بله، اما ای کاش این غروب آفتاب و این برگ‌ها که خیلی قشنگ‌اند توی عکس می‌افتاد. گفت: چه کار باید بکنی توی عکس بیفتد؟ گفتم: آخه نمیشه برای اینکه شما رو به قبله دارید نماز می‌خوانید. گفت: پدر جان، تو به من بگو که کدام سمت نماز بخوانم، من می‌خوانم. چه کار قبله داری؟ بعد ایستاد پشت به قبله نماز خواند.
نوشتن با دوربین: رو در رو با ابراهیم گلستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک