رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ژئوپلتیک تشیع در آسیای مرکزی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
این کتاب ضمن مرور سیر تاریخی پیدایش و گسترش تشیع در آسیای مرکزی، به بررسی وضعیت شیعیان این منطقه در دوران پس از فروپاشی شوروی پرداخته است. همچنین ویژگی‌های ژئوپلیتیکی شیعیان آسیای مرکزی و جایگاه شیعیان این منطقه در ژئوپلیتیک تشیع نیز مورد بحثقرار گرفته است.
اگرچه پیروان مذهب شیعه در آسیای مرکزی از نظر جمعیتی و مذهبی در اقلیت قرار دارند اما در عین حال دارای ویژگی‌های جالب توجهی نیز هستند که آنها را از شیعیان در سایر نقاط جهان جدا می‌کند.
کتاب حاضر درصدد نگاهی به وضعیت ژئوپلیتیکی شیعیان آسیای مرکزی است. سؤال اصلی پژوهش حاضر، دستیابی به پاسخی روشن در این باره است که شیعیان آسیای مرکزی از چه جایگاهی در ژئوپلیتیک تشیع برخوردار است؟ در این راستا فرض پژوهش حاضر بر این مبنا استوار شده که شیعیان آسیای مرکزی به دلیل جمعیت اندک، پراکندگی جغرافیایی و تحت فشار قرار گرفتن ازسوی حکومت‌های کشورهای منطقه و هم‌چنین جریان‌های افراطی و تندرو فاقد شرایط و عناصر ژئوپلیتیکی هستند.
در این کتاب درباره ژئوپلیتیک، مذهب و تشیع؛ اسلام و تشیع در منطقه آسیای مرکزی؛ فرقه‌ها، جمعیت و جغرافیای تشیع در آسیای مرکزی؛ وضعیت شیعیان در کشورهای آسیای مرکزی و ژئوپلیتیک تشیع و شیعیان آسیای مرکزی مطالبی آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/05/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ژئوپلتیک تشیع در آسیای مرکزی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ژئوپلتیک تشیع در آسیای مرکزی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک