رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ادیان زنده جهان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 35 رای
این کتاب که بیش از نیم قرن نوشته شده است، نویسنده (هیوم) ، کتاب خودش را چنین معرفی می کند : یک بررسی دقیق در مورد منشأ، متون مقدس، تحولات تاریخی و ارزش‌های اساسی ادیان فرهنگی .
بنا به ادعادی نویسنده؛ شعاع بررسی کتاب حاضر فقط در مورد ادیانی است که در طول تاریخ بشری به وجود آمده و سپس مستمرا به حیات خود در زمینه‌های سازمان مذهبی، اجتماعی، هنر و ادبیات و نیز آداب دینی در طی قرون و اعصار ادامه داده‌اند.
وی در این کتاب به معرفی مذاهبی مانند «جان پرستی» و پابرجایی چنین مذاهبی در حال حاضر و در میان اقوام بدومی پرداخته و معتقد است که این مذاهب هیچ سهمی در تمدن جهان نداشته و احتمالا در آینده نیز نخواهد داشت. در این کتاب در خصوص یازده دین مطالبی بیان شده و نویسنده آن «رابرت ارنست هیوم» به وجود دو دین جدید بعد از مسیحیت اشاره کرده است.
در پایان باید گفت که کتاب هیوم به خواننده غیر مسیحی فرصت می دهد تا ببیند یک دین شناس مسیحی نسبت به سایر ادیان و به خصوص دو دین رقیب سامی (یهود و اسلام) چگونه فکر می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1396/05/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ادیان زنده جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتابی بسیار عالی با ترجمه ای افتضاح
مترجم نافهم خط به خط نوشته های نویسنده را نقد کرده، البته این به جز سانسور شدید کتاب است که خود مترجم در ابتدای کتاب به آن اعتراف کرده است
زیرنویسی پیدا نمیکنید که مشتی کلمات عربی در آن نباشد مبنی بر اینکه اسلام خوب است و باقی ادیان بیهوده و گنگ و بی معنی، خوب مردک نافهم اگر از این کتاب بدت می‎ آید و نوشته های آنرا پوچ و اشتباه میدانی چرا آنرا ترجمه کردی، اگر حرفی برای گفتن داری خودت کتابی بنویس، چرا بیهوده اینچنین به کتابی چنین خوب و جامع خرده میگیری و مشتی اراجیف در پس آن ردیف کردی؟ آیا همان سانسور شدید که خود به آن معترف هستی “که نباید ذهن جوانان را با آن مغشوش کرد” کافی نبود؟
البته از چنین انسان سیاسی و سیاس و دروغ پردازی بیش از این هم انتظار نمیرود...
ادیان زنده جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک