رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کتاب کوچک فلسفه
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 26 رای
اگر از شما بخواهند فلسفه را تعریف کنید، به احتمال زیاد با مشکل مواجه هستید اما اگر به شما بگویند چند فیلسوف را معرفی کنید، بلافاصله یک دو جین اسم ردیف می کنید: ارسطو، افلاطون، هگل، مارکس، نیچه و...

حال اگر از شما بپرسند هر کدام از این فیلسوف ها چه می گویند، چه خواهید گفت؟ برگمن، نویسنده «کتاب کوچک فلسفه»، به سوال «فلسفه چیست؟» چنین پاسخ می دهد: «قبل از این که زیست شناسی و فیزیک، علم نامیده شود و مطالعه ذهن «روان شناسی» و مطالعه سیاست «علم سیاست» نام بگیرد، فیلسوفان به همه این رشته های مجزا می پرداختند و به عبارتی آنها را ابداع کرده بودند. اما فلسفه بیش از آن که پرداختن به این رشته ها باشد، تلاشی است برای بسط دیدگاهی جامع نسبت به جهان هستی در بنیادی ترین بخش های آن و دیدگاهی جامع نسبت به انسان؛ از ماهیت ذاتی اش گرفته تا قدرت و حدود توانایی هایش.» برگمن می نویسد: «فلسفه از اشتیاق به کشف ماهیت چیزها ناشی شده است... فلسفه به عنوان روش های خاصی برای فهمیدن رازهای دنیا پدید آمده و روش فلسفی برای تعیین حقیقت ادعاهایی که درباره عالم می شود، بر استدلال منطقی تاکید می کند...»

با این اوصاف، به نظر نویسنده می توان فلسفه را در عین پیچیدگی، ساده هم انگاشت و بنابراین سعی می کند نکات برجسته اندیشه بزرگ ترین اندیشمندان جهان را به زبانی راحت یا به عبارتی خودمانی بیان کند.

در قسمتی از پیش گفتار کتاب می خوانیم: «در این کتاب، با انداختن نگاهی به زندگی و اندیشه فیلسوفان بزرگ دو هزار سال گذشته، به پیشینه ایده ها پی می بریم.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1396/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب کوچک فلسفه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب کوچک فلسفه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک