رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل

جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 14 رای
کمال ‌الدین اسماعیل بن محمد فرزند جمال‌الدین عبدالرزاق اصفهانی و شاعر نیمه نخست قرن هفتم هجری است . این قصیده‌ سرای بزرگ ایرانی به دلیل معانی باریک نهفته در شعرش به خلاق المعانی معروف بود. وی علاوه بر باریک‌ اندیشی و دقت در خلق معانی، در التزامات دشوار و آوردن ردیف‌های مشکل شهرت دارد. او که شاعری مداح به شمار می آید، در لابلای مدایح خویش نکات حکمی و زیبایی قرار داده است. کمال‌الدین اسماعیل در ادبیات ترکی عثمانی نیز به‌خوبی شناخته ‌شده است و از او الگوی بسیار مناسبی برداشت کرده بودند. در کتاب پیش رو که به قلم محمد مهیار تحریر شده است، پس از مقدمه ای در خصوص اوضاع زمانی، نام و نسب، موطن، مذهب، فرزندان و ممدوحان کمال الدین اسماعیل به متن و شرح قصیده ها و ترکیب بندها، غزل ها و رباعیات این شاعر پرداخته است که در سال 1378 توسط انتشارات باورداران به چاپ رسیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1396/03/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل

تعداد دیدگاه‌ها:
1
شارح شعرهای کمال الدین اسماعیل به نام محمد مهیار در حوزه دستور زبان و زبانشناسی تاریخی آثاری دارد و نیز تصحیح خوبی از دیوان مسعود سعد سلمان در دو جلد عرضه کرده است.تصحیحات پیشین این دیوان به ترتیب به وسیله رشید یاسمی و مهدی نوریان انجام گرفته است.
جان معنی: زندگی و شعر کمال الدین اسماعیل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک