رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مرغ سحر: خاطرات پروانه بهار
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 29 رای
ملک‏ الشعرای بهار سیاستمدار، شاعر، ادیب، روزنامه‏ نگار و استاد نام‏ آور دانشگاه بود. بهار مرد سیاسی دوران مشروطیت است، مشروطه ‏خواه بود و "ستایشگر آزادی". بهار از اَکابر گردن‌کشان نظم و نثر و استادان بنام عصر مشروطیت است. شعر بهار گواهی زنده و شاهدی کوبنده در سخنرانی‏ها ومقاله‏ های سیاستمداران، روزنامه ‏نگاران و روشنفکران غیور وطن‏ خواه و ملی بود. آنچه در این خاطره بیش از هر عامل دیگر جلب توجه خواننده را می‌کند، روح آزادی‌خواه، مبارز و انسان‌دوست‏ نویسنده است. داستان پروانه بهار داستان جهانی پرآشوب است که در آن ارزش‏های کهنسال یک فرهنگ پایدار و اصیل به شکل مبارزات شخصی اجتماعی یک زن دلیر به اوج تجلی می‏رسد. مرغ سحر ملک الشعرا و پروانه در این ‏سرگذشت شیرین و پندآموز سرود زیبای آزادی نوع بشر را می‏خواند. کتاب حاضر به قلم "پروانه بهار "دختر ملک‌الشعرای بهار به طبع رسیده، حاوی خاطرات و سرگذشت نگارنده است. این خاطرات در قالب این فصل‌ها به طبع رسیده است: خانه پدری، کودکی ما، اهمیت نقش مادرم، بیماری پدر و خاطرات سوئیس، بازگشت پدر به ایران، آمریکا، تحصیل در آمریکا، جنبش زنان در آمریکا، جنبش سیاهپوستان آمریکا، و قیام مردم آمریکا، علیه جنگ ویتنام.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1396/03/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرغ سحر: خاطرات پروانه بهار

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کتاب عاالی بود. 8-) از خوندنش واقعا لذت بردم.. از اینکه با خانواده و احوالات ملک الشعرای بهار آشنا شدم حسابی کیف کردم..:-)
چقدر دنبال این کتاب بودم . هنوز نخواندمش و تازه گرفتمش ، اما تعریفش را بسیار شنیده ام . سرکار خانم پروانه ی بهار اکنون در لس آنجلس امریکا هستند و بانویی وارسته و اهل ذوق هستند . بنده گاهی از طریق یکی از دوستان که در همان شهر هستند ، احوالشان را میپرسم و از همان دوست ، خواندن این کتاب به من سفارش شد .
مرغ سحر: خاطرات پروانه بهار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک