رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
یونگ، مفاهیم کلیدی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 35 رای
پژوهش‌های یونگ حوزه‌های سنتی و معنوی را نیز شامل می‌شوند؛ زیرا او به دنبال کشف حقایقی بود که در تمام اقشار مردم رواج داشت. او هم در آموزﻩ‌های معنوی شرق کند و کاو می‌کرد و هم در آداب و رسوم غرب. هدف یونگ از این کار نفی فرهنگ خود نبود؛ بلکه او در پی یافتن کلیتی بود که شکاف‌های موجود بین این دو قطب را پر نماید. به همین دلیل مطالعات یونگ در شرق و هم در غرب هواداران بسیاری دارد. یونگ در شناخت بیشتر این دو فرهنگ و تمایز آنها از یکدیگر، نقش مهمی ایفا نموده است.
یونگ سمبل‌های بسیاری را در فلسفه و مذهب شرق یافت که بازتاب رؤیاها و تخیلات خود او بودند. یونگ به‌ درستی مجذوب این مضامین رایج گردید؛ مضامینی که در اسطوره‌ها و فرهنگ جوامع متفاوت، مشترک بودند. به ‌نظر یونگ این مضامین بازتاب دانش زیربنایی و درونی جوامع است. او آنها را به دریایی گسترده و غیرقابل رؤیت تشبیه کرده که بیانگر ارتباط عمیق تفکرات انسانﻫﺎ در نقاط مختلف دنیاست. این کشف و دریافت، یونگ را به نظریهﻯ ناخودآگاه جمعی رساند که یکی از اصلی‌ترین نظریات یونگ است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1396/04/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یونگ، مفاهیم کلیدی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
یونگ، مفاهیم کلیدی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک