رسته‌ها
طنین زیبای حقیقت
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
روحانی شهید، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید نعمت الله پیغان سال 1354 در زابل دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت گذراند، اما درس و مدرسه معمولی او را راضی نمی‌کرد. به حوزۀ علمیۀ امام صادق زابل وارد شد و چشمۀ گوارای علوم نبوی و علوی عطشش را بیشتر کرد.
نعمت‌الله برای رفع این عطش معنوی راهی بارگاه رضوی شد و مدت 8 سال از بحر علوم رضوی توشه برگرفت. وقتی کارشناسی علوم قرآن وحدیث را از دانشگاه رضوی گرفت، خیلی‏ ها او را به کار تشویق می‏کردند، ولی او در لایتناهی این مسیر، نوری یافته بود که کار و زندگی معمولی او را به آن سرانجام نمی‏برد. او در کنار آموختن علوم، به تهذیب نفس و کسب معارف اخلاقی و فضایل معنوی روی آورد و عشق و عطش زایدالوصف، او را به بارگاه کریمۀ اهل‏بیت حضرت معصومه کشاند.
نعمت‌الله با عزم تحصیل در سطح خارج فقه و اصول و کسب فیض از محضر علمای اسلام، وارد حوزۀ علمیه قم شد. سال 82 در مقطع کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث شهر ری پذیرفته شد. او حالا روحانی وارسته‌ای بود که می‌بایست آموزه‌های مکتب اهل‌بیت ع را به دیگران نیز می‌آموخت. کوی به کوی و شهر به شهر طی مسیر کرد و هم‏چون چراغی برافروخته، اقصی نقاط کشور را به انوار تابناک قرآن و حدیث، نورانی نمود.
نعمت‌الله در آخرین مأموریت تبلیغی به منطقۀ سیستان، در شام‏گاه 25/12/84 هدف کینۀ دشمنان واقعی اسلام قرار گرفت و مزد سال‌ها تعبد و تلمذ در محضر قرآن و اسلام را با نوشیدن شهد شیرین شهادت گرفت. گلزار شهدای حضرت رسول اکرم| ادیمی (نیمروز) بر شهید پیغان آغوش گشود و او را بر سفره ارتزاق عند الرب، میهمان برادر و دوستان شهیدش کرد.
در این وجیزه تمرکز بر روش و منش شهید روحانی تاسوکی حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان می‏باشد که در واقع بیان‏گر سبک زندگی وی در عرصه اخلاق شخصی و خانوادگی و جهاد علمی و تبلیغی این روحانی بزرگوار است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
63
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Habibedelha42
Habibedelha42
1396/01/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طنین زیبای حقیقت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
طنین زیبای حقیقت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک