رسته‌ها
اسطوره شناسی پهلوانان ایرانی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 39 رای
سیمای پهلوانان در اساطیر ایرانی چیست؟ پهلوان و ابرپهلوان و قهرمان چه تفاوتی با هم دارند؟ چند جور پهلوان و شخصیت اساطیری داریم؟ آیا می‌توان بر مبنای روایت‌های پهلوانی چارچوبی اسطوره‌شناسانه استخراج کرد؟ چه عناصری در این چارچوب ویژه‌ی تمدن ایرانی است و کدام ویژگی‌ها، پهلوانی را به پهلوان ایرانی تبدیل می‌کند؟ آیا قواعد و الگوها و ساختارهایی یکسان و تکرارشونده در روایت‌ها و شخصیت‌های پهلوان ایرانی وجود دارد؟ رابطه‌شان با پهلوانان اساطیری سایر تمدن‌ها چیست؟ تصویر انسان آرمانی بر مبنای اساطیر ایرانی چگونه است؟ به کدام دانش و کدام اندوخته‌ی معنایی نیاز داریم تا «من آرمانی» خویش را بازسازی کنیم؟ آیا می‌توان گفت که پهلوانان نقطه‌ی تبلوری‌اند که چکیده‌ی معناها و بنیادهای نظام اخلاقی یک تمدن در آن متراکم می‌شود؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
399
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Red Devil 92
Red Devil 92
1396/01/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسطوره شناسی پهلوانان ایرانی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
ای کاش کتاب به شکل آکادمیک تدوین شده بود و به جای یک کتابنامه ی طولانی، ارجاعات درون متنی داشت و میشد نظریات رو پیگیری کرد. در هر حال برای علاقمندان به اسطوره شناسی کتاب مفیدیه.
سیمای پهلوانان در اساطیر ایرانی چیست؟ تصویر انسان آرمانی بر مبنای اساطیر ایرانی چگونه است؟به کدام دانش و کدام اندوخته معنایی نیاز داریم تا«من آرمانی»خویش را بازسازی کنیم؟آیا می توان گفت که پهلوانان نقطه تبلوری اند که چکیده معناها و بنیادهای نظام اخلاقی یک تمدن در آن متراکم می شود؟
فایل تصویری گفتار مقدماتی دکتر وکیلی درباره‌ی کتاب "اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی" را از اینجا دریافت کنید: http://www.aparat.com/v/XyeT8
اسطوره شناسی پهلوانان ایرانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک