رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

کردها و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

کردها و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
✔️از پیشگفتار کتاب:
یکی از متغیرهای موثر بر ترتیبات امنیتی خاورمیانه، گسترش نقش و نفوذ بازیگران جدید از جمله گروههای قومی و مذهبی است که سیاست خارجی و امنیتی کشورهای منطقه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده اند. "مسئله کرد" یا هویت خواهی رو به رشد گروه قومی کرد، مصداق بارز نقش آفرینی طیف جدیدی از بازیگرانی است که در گذشته تنها به عنوان فاکتورهای موثر و مرتبط با سیاست داخلی دولت ها شناخته می شدند، اما طی دو دهه اخیر، در پرتو جهانی شدن، بین المللی شدن مسئله قومیت ها و دخالت قدرت های بزرگ، مرزهای سیاسی میان دولت ها را درنوردیده و به این ترتیب به موضوع جاری سیاست خارجی دولت ها بدل گردیده اند.
این متغیر بر سیاست های جمهوری اسلامی ایران، به عنوان کشوری مجاور مناطق بحرانی کردنشین عراق و ترکیه که بخشی از شهروندانش کرد بوده و نیز بیش از همه همسایگان با این گروه قومی پیوندهای ماندگار فرهنگی و تمدنی و دینی دارد، کمابیش تاثیرگذار بوده است. از سوی دیگر با عنایت به ابزارها و قابلیت های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی که ایران در اختیار دارد، بر تحولات مناطق کردنشین خاورمیانه و موقعیت و کارکرد سایر بازیگران موثر، توان تاثیرگذاری دارد.
این کتاب واکاوی جنبه هایی از سیاست خارجی ایران درباره مسئله کرد که به رغم اهمیت روزافزون، کمتر مطمح نظر پژوهشگران امور سیاسی و حتی سیاستمداران بوده را مدنظر دارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/04/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کردها و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب های در باره قوم کرد لطفا بیشتر در سایت قرار دهید از زحمات شما کمال امتنان را دارم
کردها و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک