رسته‌ها
بررسی روابط ایران و آلمان
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 4 رای
اين كتاب كه توسط مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام به چاپ رسيده است براي اولين بار در يك تحقيق علمي مستند "سياسي بودن" راي دادگاه برلين در آوريل ۱۹۹۷ را به اثبات رسانده است. موسويان همچنين با استفاده از خاطرات خود، حقايق ناگفته و مستند مهمي در مورد چگونگي دخالت كشورهاي ثالث را براي تخريب روابط ايران و آلمان در زمينه هاي مختلف را به رشته تحرير در آورده است.
اين كتاب اولين كتابي است كه در قالب يك تحليل كاملاٌ مستند به دخالت هاي آمريكا و اسرائيل در تخريب روابط ايران و اروپا (با استفاده از موضوعاتي همچون تروريسم، سلاحهاي كشتار جمعي، پروسه صلح و حقوق بشر و ساير مسائل امنيتي) را به افكار عمومي جهان ثابت مي كند.
وي بخشي از خاطرات ناگفته ماموريت ۷ ساله خود را در اين كتاب براي اولين بار منتشر مي كند خاطراتي كه براي پژوهشگران علوم سياسي مي تواند مبناي بسيار روشن و مهمي در تجزيه و تحليل اختلافات و چالشهاي ايران و غرب و كمك موثري براي شناخت راه حلهاي حل و فصل اختلافات جهان غرب و جمهوری اسلامی ایران باشد.
دوره ماموريت آقای موسويان در خلال سالهای ۱۳۶۹ تا ۷۶ دوره ای پرفراز و نشيب در روابط ايران آلمان بوده است.
ماموريت نويسنده اين کتاب درمقام سفير ايران در آلمان يک سال پس از درگذشت آيت الله خمينی و شروع دوره رياست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی آغاز شده و همزمان با پيروزی محمد خاتمی در انتخابات رياست جمهوری، پايان يافت.
اما ماجرای قتل چهار تن از مخالفان سياسی در سال ۱۳۷۱ که به حادثه "رستوران ميکونوس" مشهور شد، باعث به وجود آمدن بحرانی ترين دوره روابط ايران با آلمان و اروپا شد که ديپلماسی ايران و طبعا فعاليت های سفير وقت ايران را تحت شعاع خود قرار داد.
آقای موسويان پس از توضيح مفصلی از تاريخچه روابط ايران و آلمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی، محدوديت های سياست خارجی ايران و آلمان، موضوعات مورد اختلاف دو کشور از جمله سلاح های کشتار جمعی و روند صلح خاورميانه که نزديک به ۲۰۰ صفحه از کتاب ۳۳۹ صفحه ای را شامل شده به ذکر بحران ميکونوس و نتايج آن پرداخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
344
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/04/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بررسی روابط ایران و آلمان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بررسی روابط ایران و آلمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک