رسته‌ها
افغانستان و تهدید غرب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 13 رای
عارف بالله علامه تابش (ره)، علاوه بر فعالیت‌های فکری و ادبی، در دوران تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان به عنوان مسئول «حزب اسلامی رعد افغانستان» در عرصه‌های سیاسی نیز حضوری فعال داشت.
افغانستان و تهدید غرب از تالیفات سال‌های گذشته ایشان بوده که برخی از مقالات آن در زمان حیات وی در نشریات حزب اسلامی «رعد» منتشر شده بود و اینک در قالب کتاب نیز منتشر شده است.
از نکات قابل توجه در این اثر که سال‌های پیش و در دوران حضور شوروی در افغانستان تالیف شده، خطر حضور غرب در افغانستان است که مهم تلقی شده و نویسنده با توجه به پیشینه حضور آمریکا در افغانستان، تاکید کرده اگر آمریکا به افغانستان بیاید اسلام از این سرزمین می‌رود.
در بخش دیگری از این کتاب تاکید شده است که «کفر» کفر است و غربی و شرقی ندارد و اگر فردا گروه‌های آمریکایی بر افغانستان مسلط شوند، یقیناً ملت افغانستان در جهت آزادی‌های اسلامی قرار نخواهند گرفت و خودش با دست خویش خود را در جهنم خواهد انداخت.
ایشان در بخش دیگری از اثر خود ضمن معرفی انسان‌های شرور از دیدگاه قرآن تاکید کرده است که سیری بر تاریخ چند ده ساله اخیر افغانستان نشان می‌دهد که دولت‌های متمایل به غرب در گذشته، از اربابان خویش، جز فساد و تباهی چه ارمغانی به مردم بدبخت افغانستان تقدیم کردند؟
از نگاه نویسنده این کتاب انگلیس، روسیه و آمریکا، تا توانستند، بر آن بودند که درهای شر و فساد را به روی ملت افغانستان باز کنند که متاسفانه در مواردی نیز موفق شدند به این ایده پلید برسند.
تابش در بخش دیگری از کتاب تاکید می‌کند که گرایش به غرب و فساد ناشی از تحمیل اراده قدرت مداران غیر اسلامی دامن هویت ما را گرفت و جامعه ما را به روز سیاهی که اینک شاهد آن هستیم نشاند.
در بخش دیگری از کتاب ضمن معرفی مشخصه‌های کفار و منافقین از دیدگاه قرآن، نویسنده چند پرسش اساسی را مطرح کرده است:
امروز اسرار سیاسی افغانستان با چه کسانی در میان گذاشته می‌شود؟!
امروز ملت افغانستان به عنوان ملتی مسلمان چه کسانی را دوست، غمخوار و پشتیبان خویش تلقی می‌نماید؟!
گناه این انحراف از فطرت و ارزش‌های الهی بر گردن چه کسانی می‌باشد؟!
در بخش‌های مختلف کتاب نویسنده تلاش کرده است که به این پرسش‌ها بر اساس دیدگاه‌های قرآنی پاسخ دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
186
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
allamehtabesh
allamehtabesh
1395/06/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افغانستان و تهدید غرب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افغانستان و تهدید غرب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک