رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ای کاش گل سرخ نبود
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
منیژه آرمین ( -۱۳۲۴)، نویسنده و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم است. نام رمان از ترانه‌ای ترکی و قدیمی گرفته شده که در آن گفته می‌شود «ای کاش گل سرخ نبود/ زرد و پژمرده هم نمی‌شد/ ای کاش این جدایی و مرگ/ هیچ کدام نبودند».
«ای کاش گل سرخ نبود» یک رمان واقع‌گرای اجتماعی سیاسی است که در آن به مسائلی که در سال‌های اقتدار رضاخانی و سپس محمدرضا پهلوی رخ داده است اشاره می‌شود.
مهم‌ترین ویژگی روایی رمان استفاده از زمان‌مندی است؛ یعنی زمان حال روایت که با فعل زمان حال بیان شده در خانه سالمندان است، اما اصل رمان بازگشت به گذشته‌هایی است که ماجراهای اصلی رمان را بیان می‌کند. در بخشی از رمان می‌خوانیم:
«گللر به عکس پدرش که غمگین به نظر می‌رسید، نگاه کرد. قصه را از آن شب برفی که پدری دخترش را نفرین کرده بود شروع کرد.
سه جفت چشم، یک جفت سیاه و دو جفت عسلی، به قصه‌ای که آمیزه‌ای از واقعیت و خیال بود، گوش دادند. کم‌کم چشم‌هایشان گرم شد و خوابیدند، ولی بقیه قصه همچنان در ذهن گللر و اشرف‌السادات ادامه یافت. بچه‌ها، در میان خواب و بیداری و در رویایی که تازه شروع شده بود، صدای در را شنیدند».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1395/05/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ای کاش گل سرخ نبود

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام...این کتابو کسی داره برام ایمیل کنه؟
ای کاش گل سرخ نبود
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک