رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جامعه مدنی و سیستم سیاسی اسلام
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
نویسنده:
مترجم:
عرفان زمردی
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
از مقدمه مولف:
سیستم سیاسی اسلام در طول بیش از یکهزار سال، پیوسته با واقعیت زندگی جوامع خود روبرو بوده و توانسته است خود را با شرایط متغیر و موقعیت های متفاوت وفق دهد؛ در همان حال از تجارب و شیوه های حکومت داری جوامع پیرامون خود سود جسته است. علت اساسی موفقیت اسلام در این عرصه مهم این است که به لحاظ تئوریک ثوابت و متغیرات در دین را معین کرده است؛ بدین معنی که برای تشکیل دولت و امور حکومتی و دستگاههای وابسته به آن تنها پایه ها و اصول کلی را تعیین نموده ولی مکانیزم و راهکار تحقق آن اصول را به خود انسان (و عقل و تجربه وی) واگذار نموده است. برای اینکه در هر عصر و زمانه ای به تناسب ظروف و شرایط موجود، مکانیزم و راهکار لازم برای تحقق آن اصول را بیابد.
در دنیای کنونی، زندگی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جوامع در سراسر جهان متحول گشته و شرایط و موقعیت جدیدی ظهور و بروز نموده است. به نسبت آن نیز سیستم سیاسی تحول شگرف یافته تا توان پیشبرد امور زندگی و اجتماع را داشته باشد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/02/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه مدنی و سیستم سیاسی اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جامعه مدنی و سیستم سیاسی اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک