رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جنگ نرم 2: ویژه جنگ رسانه ای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 11 رای
نظارت و اجرا: موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران

كتاب جنگ نرم 2: ويژه جنگ رسانه ای، از جمله جديدترين كتاب هايی است كه در حوزه جنگ های رسانه ای و تبليغاتی، به علاقه مندان اين سلسله از مباحث تقديم می شود. اين كتاب، شامل چهار فصل و يك بخش ضمايم است كه در فصل نخست آن تحت عنوان "تعاريف و مفاهيم جنگ رسانه ای"، عناصر و فنون تبليغات، جنگ جويان رسانه ای، جنگ و سانسور خبری، ديپلماسی رسانه ای در جهان و آمريكا، رسانه ها و نومحافظه كاران آمريكا مطرح شده اند.
در فصل دوم كه با عنوان "ابزارهاي جنگ رسانه ای" مشخص شده است، با راديوهای بين المللی، تلويزيون های ماهواره ای، ماهواره ها و خبرگزاری ها آشنا می شويم. بخشی از اين فصل، اشاره به جنگ پارازيت ها و جنگ تلويزيون ها دارو و البته قسمت قابل توجهی از آن هم، به معرفی تلويزيون های ماهواره ای اختصاص يافته است.
در فصل سوم تحت عنوان "كاربردهای جنگ رسانه ای"، ضمن بيان سابقه عملكرد رسانه ها در جنگ، بين پوشش خبری جنگ اول خليج فارس- كه نمونه اي بارز از جنگ رسانه ای است- و پوشش جنگ دوم خليج فاس، مقايسه ای صورت گرفته است.
عنوان فصل چهارم كتاب هم "ايران و جنگ رسانه ای" است. در اين فصل، نويسنده ضمن توجه دادن به قدرت تأثيرگذاری بالای راديو در مخاطبان به خصوصاً تأثير مهم آن در جنگ رسانه ای و سپس معرفي اجمالی مهم ترين راديوهای فارسی زبان، جنگ رسانه ای مبتنی بر راديوها را با گمان قوی، تنها بُعد جنگ رسانه ای غرب عليه ايران دانسته است؛ چيزی كه با ساده ترين ابزارها (يك راديويی موج كوتاه) و در تمام مدت 24ساعت شبانه روز در تمام مناطق، حتي در دورافتاده ترین روستاها و توسط تمامي قشرها، قابل شنود است. سپس نمونه ای از جنگ راديويی عليه ايران ذكر شده است و بعد هم معرفی تعدادی از تلويزيون های ماهواره ای فارسي زبان، كه عمدتاً در آمريكا مستقر هستند و اكثر آنها عليه نظام جمهوری اسلامی و هنجارهای اجتماعی و رسمی، برنامه پخش می كنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ نرم 2: ویژه جنگ رسانه ای

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب مهمی است برای من، چون رشته ام رسانه و روابط بین الملل هست.
جنگ نرم 2: ویژه جنگ رسانه ای
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک