رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بودریار و هزاره
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
«ژان بودریار و هزاره» عنوان کتابی است اثر کریستوفر هروکس. کتابی که توصیف‌گر تفکر هزاره و وضعیت ناپایداری است که بودریار برای بیان ویژگی‌های عصر مدرن به‌کار می‌گیرد. ژان بودریار که به‌عنوان یکی از پیشروترین نظریه‌پردازان رسانه و جامعه در روزگار پسامدرن شناخته می‌شد در سال ۲۰۰۰ دست به خلق نظریه هزاره‌ زد. نظریه‌ای که از یکسو بر فجایع انسانی که به‌غیر از افسون و تشویش چیزی برای آدم قرن بیستمی به‌همراه ندارد، نگاهی می‌افکند و هم از طرفی از آینده قرن بیستم سخن می‌گوید.
وجه تمایز بودریار با دیگر متفکران هم‌عصرش شاید در این باشد که او خود را نیز از انتقادات‌اش بی‌نصیب نمی‌گذارد؛ همچنان که ساختارهای مدرن جامعه مدرن را به باد انتقاد و حتی سخره می‌گیرد، خود را از این قاعده مستثنی نمی‌دانست.
به‌طور کلی نظریه بودریار درباره جامعه نو و پست‌مدرن مبتنی بر این فرضیه کلیدی بود که رسانه و وانمایی‌ (simulations) به وجود آورنده ساحت جدیدی از تجربه و مرحله جدیدی از تاریخ و نوع جامعه هستند.
بودریار اندیشه خود را بر چارچوب تاریخی گذار از مدرنیسم به پسامدرنیسم بنا می‌نهد. وی جهان را برگرفته از مدل‌ها یا صورت‌های خیالی عنوان می‌کند که جز در خودشان هیچ مابه‌ازای دیگر یا زمینه‌ای در واقعیت ندارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
5IVE_6IX
5IVE_6IX
1397/01/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بودریار و هزاره

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
بودریار و هزاره
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک