رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

عوالم خیال: ابن عربی و وحدت ادیان

عوالم خیال: ابن عربی و وحدت ادیان
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
قاسم کاکایی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 8 رای
در کتاب حاضر که "عوالم خیال: ابن عربی و مساله ی کثرت ادیان" عنوان یافته، نویسنده نخست، مبانی نظری هستی شناسی، جهان شناسی و انسان شناسی ابن عربی را تبیین می کند. ضمن آن که مباحث معرفت شناسی عرفانی، دین شناسی و معادشناسی نیز طی آن مطرح می گردد. بخش نخست که "کمال انسان" نام دارد، متضمن این موضوعات است: "وحدت وجود"، "عالم صغیر، عالم کبیر و انسان کامل"، "اخلاق و بی پروایی به شریعت" و "خودشناسی و فطرت انسان". نویسنده در بخش دوم به نقش اساسی خیال در عالم، روان انسان و زبان می پردازد و طی آن، این موضوعات را مطرح می سازد: وحی و تخیل شاعرانه، دیدار با مردان مثالی، و مرگ و آخرت. بخش سوم، شامل بعضی از آموزه های ابن عربی درباره ی حقیقت ایمان و تکثر دینی است.
نویسنده در فصل پایانی کتاب کوشیده عناصر اصلی نظریه ی ابن عربی را درباره ی دین، فراهم آورد. کتاب حاضر با مقدمه ی مترجم و نویسنده به چاپ رسیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1395/02/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عوالم خیال: ابن عربی و وحدت ادیان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
الان بنده نمیتونم نسخه الکترونیکی این کتاب رو بخرم؟
عوالم خیال: ابن عربی و وحدت ادیان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک