رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سفر فرنگ
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 34 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 34 رای
زیر نظر: شمس آل احمد
ویرایش: مصطفی زمانی نیا

258 صفحه

این کتاب یادداشتهای جلال آل احمد به اروپاست. وی در سال 1341 شمسی از طرف دولت وقت، مأمور مطالعه روش های مختلف نوشتن کتاب های درسی، در طول 4 ماه شده بود. این یادداشتها شامل اقامت 5 هفته ای او در پاریس و یادداشتهای پراکنده او در سفر سوئیس است. بعد از فرانسه،‌ آل احمد به سوئیس و سپس آلمان، هلند و انگلستان می رود. او در سوئیس به دیدن محمد علی جمال زاده رفته و حاصل دیدار خود را در پایان این سفرنامه آورده است. با چاپ نقد جمال زاده بر «مدیر مدرسه» جلال، او نیز همه آثار او را به باد نقد می گیرد ولی نامه خود را یکسال بعد، برای او ارسال می کند. نامه های این دو نویسنده و نقد جمال زاده بر کتاب آل احمد، ضمیمه این سفرنامه شده است. این کتاب به همت مصطفی زمانی نیا و از روی نسخه دستنویس بازنویسی شد ولی با وجود پاکنویس بودن، کلماتی از آن، ناخوانا مانده است. زمانی نیا در پایان کتاب نیز کلمات ناآشنا و اماکن و اعلام را در فرهنگ نامه ذکر کرده و توضیح داده است. این اثر اولین بار در سال 1376 زیر نظر شمس آل احمد به طبع رسید.

این کتاب پیشتر به صورت تایپ شده در سایت قرار گرفته بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/12/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفر فرنگ

تعداد دیدگاه‌ها:
4
لطفا روش دریافت کتابها را بصورت دستور العمل در سایت قرار دهید. من کتاب رو پیدا کردم متاسفانه نتونستم دانلود کنم:-(
شمس آل‌احمد=برادر جلال آل‌احمد
عمّۀ شمس آل‌احمد=عمّۀ جلال آل‌احمد
به درد عمّۀ جلال آل‌احمد می‌خوره؟ من به جای اون از شما معذرت می‌خوام. خون خودتونو کثیف نکنین این اوّل عیدی. سال نو به شما و همۀ دوستان کتابناکی مبارک و میمون باشه انشاءالله.
کتابهایی که زیر نظر شمس آل احمد چاپ میشده به درد عمه ش میخورده این بابا آخر پیری وقتی پولش ته میکشیده فورا می رفته سر وقت چمدان جلال 4 تا کاغذ پاره پیدا میکرده بعدش با چرت و پرت وسطاش رو پر میکرده مثلا یه ذره پلیسیش میکرده اونوقت قالب میکرده به ناشرها .... خدا میدونه سیمین دانشور ( زن جلال آل احمد ) چه مصیبت ها از دست این برادر شوهر کشیده!!! ... خدا به دور ... خدا به دور ... آدم برادر شوهر معتاد داشته باشه اما برادر شوهر مالیخولیایی نداشته باشه!
سفر فرنگ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک