رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

شرح فصوص الحکم محی الدین ابن عربی - جلد 1

شرح فصوص الحکم محی الدین ابن عربی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 43 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 43 رای
شرح فصوص الحکم محی الدین ابن عربی - جلد 2
http://ketabnak.com/book/75036

کتاب فُصوص یا فُصوص‌الحِکَم اثر ابن عربی از کتب مشهور تصوف و عرفان نظری است. فُصوص جمع واژه «فَص» به معنای نگین است و فصوص‌الحکم نگین‌های حکمت معنا می‌دهد. این کتاب به بحث درباره موضوعاتی چون جهان قبل از آفرینش، علت آفرینش، مراتب وجود، حضرات خمس(تنزیلات حق)، مفاتیح غیب، جنات حق، مرتبه یا مرتبه طبیعت کلیه، انسان کلمه قلب دل، و اعیان ثابته اختصاص دارد. و اما مصحح؛ تاج الدین حسین خوارزمی، از عارفان شیعی قرن هشتم و نهم قمری است. از زندگی او اطلاع چندانی در دست نیست. شرح فصوص الحکم شرحی است به قلم تاج الدین، حسین بن حسن خوارزمی کبروی که به زبان فارسی بر فصوص الحکم نگاشته شده است. ساختار داخلی کتاب بر اساس متن فصوص الحکم تنظیم شده است و شارح، فصوص ۲۷ گانه را به ترتیب، توضیح داده است. مهم ترین نکته‌ای که در مورد این شرح می‌توان برشمرد، رابطه ی این شرح با شروح و تفاسیر دیگر فصوص است؛ چه اینکه برخی را گمان بر این است که این کتاب ناظر به شرح قیصری یعنی «مطلع خصوص الحکم فی شرح فصوص الحکم» است. مصحح کتاب شرح خوارزمی، نجیب مایل هروی، در مقدمه چنین آورده است:«از پس مطالعه و بررسی شرح خوارزمی دریافتم که میان شرح وی بر فصوص الحکم و شرح شرف الدین داود قیصری متوفای ۷۵۱ ه.ق.، شباهت‌های زیادی موجود است». خوارزمی در این اثر از اشعار خود و به کرّات از اشعار مولوی در شرح اندیشه ی ابن عربی بهره برده است. کتاب حاضر در دو مجلد چاپ گردیده است که کتاب پیش روی شما جلد نخست این مجموعه می باشد. این کتاب در 1200 شمارگان به اهتمام نجیب مایل هروی در سال 1364 توسط انتشارات مولی در تهران منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/02/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شرح فصوص الحکم محی الدین ابن عربی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
سپاسگزارم بسیار ممنونم که امکان دانلود رایگان رو فراهم کردین.
هنوز که دانلود نکردم!
ولی کتابهای قبلی خیلی خوب بود. متشکرم
خیلی خوبه بیشر عنوان عرفانی با ترجمه فارسی بگذاید
ایجاد کننده گان این سایت کتاب ، واقعاً آدم های خوب اند و زیاد زحمت میکشند به خصوص آنانیکه کتاب های چاپی را به کتابهای الکترونیک تبدیل میکنند. من از همه تان و همه ایشان تشکر میکنم چون هدف تان خدمت به بشریت به خصوص مسلمانان است.
شرح فصوص الحکم محی الدین ابن عربی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک