رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جامعه شناسی جنسیت
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 38 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 38 رای
در مقدمه‌ی کتاب می‌خوانیم: «پسر یا دختر به دنیا آمدن شما پی‌آمد مهمی برای تمام جنبه‌های زنده‌گی‌تان خواهد داشت: از انتظاراتی که دیگران در جامعه از شما دارند تا رفتار دیگران با شما، ‌و رفتار خودتان.»
با مطالعه‌ی کتاب، در باره‌ی جنسیت و تغییرات‌اش، آن‌چه را طی سال‌ها در جهان اتفاق افتاده، به طور مختصر، ولی جامع، مرور می‌کنید.
این کتاب شامل محتوایی‌ست در باره‌ی مجموعه‌یی از تغییر و تحولات جهانی در مورد جنسیت، از محیط خانه و خانواده تا محیط‌های اجتماعی، سیاسی و کار و در آن نقد جنسیت به عنوان یک مقوله‌ی ذاتی به چشم می‌خورد.
خانم گرت با بیان شکل‌گیری زنانه‌گی و مردانه‌گی به عنوان یک پدیده‌ی اجتماعی و فرهنگی که تحت تأثیر شرایط تاریخی و مذهبی و حتا گاه پدیده‌های خاص اجتماعی و سیاسی به وجود آمده، طرح مسأله می‌کند. هم‌چنین با بیان جبر بیولوژیکی در قالب دیدگاه‌های فمینیستی در صدد نقد جامعه‌شناختی زنده‌گی روزمره و ساختارهای قدرت است.
در سراسر کتاب جواب قطعی و روشنی به تجزیه و تحلیل جامعه‌شناسی جنسیت ارائه نشده، ولی در مجموع با ارائه‌ی ابزارهای تحلیلی سودمند، مسیر را برای بررسی و تحقیق در مفهوم جنسیت نشان می‌دهد.
کتاب در تعریف جنس و جنسیت بیان می‌دارد که جنس تفاوت بیولوژیک میان زن و مرد است و جنسیت ویژه‌گی‌های شخصی و روانی‌ست که جامعه آن را تعریف می‌کند. بعد از این تعاریف و نشان دادن وابسته‌گی و هم‌بسته‌گی بین این دو و هم‌چنین مختصری بحث در باره‌ی بیولوژی هر دو جنس، کتاب بر جنسیت متمرکز می‌شود و تا انتها عوامل مختلفی را که در قالب‌های گوناگون بر جنسیت تأثیر مستقیم و یا غیر مستقیم دارند، بررسی می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
5IVE_6IX
5IVE_6IX
1394/12/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه شناسی جنسیت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
جامعه شناسی جنسیت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک