رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

سرگذشت یک افسر ایرانی: از جنگهای استقلال ترکیه تا عملیات رهایی آذربایجان

سرگذشت یک افسر ایرانی: از جنگهای استقلال ترکیه تا عملیات رهایی آذربایجان
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
خاطرات سرهنگ سید احمد جان پولاد که اینک تحت عنوان خاطرات یک افسر ایرانی منتشر می‌شود با اشتمال بر مجموعه‌ای از رخدادهای نظامی و سیاسی ایران در فاصله سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۲۵ شمسی یادآور تحولات و حوادثی است که بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران را رقم زده‌اند. رخدادهای مهمی که بنا به دلایلی چون دور از دسترس بودن اسناد ارتش و یا عدم ارتباط تنگاتنگ با تحوّلات مرکز، هنوز در مورد آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست.
در این خاطرات علاوه بر سرگذشت نویسنده در سال‌های جوانی و دورة خدمت او در ارتش ترکیه، چگونگی بازگشت وی به ایران و استخدام در ارتش ایران نیز مورد بحث قرار گرفته است. دوره‌ای که مراحل اولیه آن بیشتر به مجموعه‌ای از عملیات نظامی در نقاطی چون ترکمن صحرا، لرستان و فارس گذشت و مرحلة دوم آن از اوایل دهة ۱۳۱۰ شمسی تا زمان بازنشستگی در اواخر دهة بعد، در آذربایجان.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/08/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سرگذشت یک افسر ایرانی: از جنگهای استقلال ترکیه تا عملیات رهایی آذربایجان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سپاس سرکار هانیه بانو.
این منابع خوانندگان را با چند و چون پایه گذاری آرتش نوین در ایران پس از یک قرن آکنده از ضعف و ناامنی و دشواری های پیش رو و در عین حال فساد و ناکارامدی بسیاری از افسران ارشد و دلسرد شدن بسیاری از افسران جوان که با ایمان و عقیده به نیروهای مسلح پیوسته بودند آشنا می نماید.
آرتش جوان و نوپای ایران در شهریور 1320 تنها توانایی ایجاد امنیت در داخل کشور را داشته و به هیچ روی توانایی مقاومت در برابر هجوم نیروهای روسیه و بریتانیا را نداشت.
سرگذشت یک افسر ایرانی: از جنگهای استقلال ترکیه تا عملیات رهایی آذربایجان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک