رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تئاتر مردم: جستاری در زیبایی شناختی یک تئاتر نو

تئاتر مردم: جستاری در زیبایی شناختی یک تئاتر نو
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
نویسنده:
مترجم:
مجتبی میثمی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
✔️ کتاب تآتر مردم نخستین بار در سال 1903 چاپ شد، چکیده نوشتاری چندساله به حمایت از برآمد تآتر مردمی در فرانسه است و نگارش آن از پی مجموعه‌ای درام صورت پذیرفت که در تآترهای پیشرو به اجرا درآمدند و تنها شماری از آن‎ها با نام «تآتر انقلاب » منتشر شده‌اند. بنابراین، این کتاب نه یک اثر نظری مجرد، بلکه کوششی است متکی بر تجارب عملی و از همان زمان که به رشته تحریر درآمد، سرشتی مبارزه‌جویانه داشت.
مطالعه تآتر مردم با توجه به منطق نیرومند رومن رولان، احاطه او به تاریخ اروپا و فرانسه و نیز دانش کم‌نظیرش در عرصه‌های مختلف هنری که در این کتاب نیز مشهود است؛ هنوز هم برای دوستاران هنر و تآتر مردمی بس درس‌آموز خواهد بود.
رومن رولان در آغاز اثر "تئاتر مردم"، تئاتر دوران قبل از حضور كنوانسيون را ترسيم و نقص‌های آن را بر ملا‌ و مورد انتقاد قرار مي‌دهد. او در تشريح و توصبف تئاتر مردم نگرش‌های مختلف اعضای كنوانسيون را نسبت به تئاتر مردم توضيح مي‌دهد‌ و با توجه به شرايط و نياز رنجبران و كارگران فرانسه، نقش "تئاتر مردم" را ضروري می‌داند و طراحي مي‌كند. رومن رولان با نگرش مردمي خود چنين هدفي را برای تئاتر مطرح مي‌كند كه "‌برابری انسان‌ها در هنر بايد هدف ‌تئاتر مردمي" باشد. از اين رو، تئاتر و اصولا هيچ هنر فراگيری، تحقق نخواهد يافت، مگر پس از درهم شكستن نابرابری جايگاه‌ها و برتری احمقانه‌ لژ مخصوص كه جلوه‌ای از ناهمگوني منبعث از تضاد طبقاتي است.‌
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1394/09/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تئاتر مردم: جستاری در زیبایی شناختی یک تئاتر نو

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تئاتر مردم: جستاری در زیبایی شناختی یک تئاتر نو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک