رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شباویز
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 22 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 22 رای
درخواستِ شاعر از مطالعه کننده های شعر این می باشد که با خواندنِ چند جمله از آن و برخورد با چند استعاره آشنا شوند و منظومه را نغمه ای مکرّر از وادی عرفان و تصوّف ندانند و بلکه با تأمّل و توجه ببینند که استعاره ها و سمبولها خود چه خواهند گفت.چندین کلمه درمورد شعر وجود داشته شباویز که در سال هزار و سیصد و چهل و سه نگاشته شده است و در همان سال داخل تهران منتشر شده است . منظومه ای می باشد سمبولیک که در آن دل و عقل با هم در جنگ و جدل می باشند و موضوعات این کش مکش ها عشق است. ولی آن عشقی که آدمی را از اجتماع جانوران بیرون آورده است تا سراغ دانش و علم را بگیرد و با آزادی زندگی نمایند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/09/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شباویز

تعداد دیدگاه‌ها:
7
کارهای کیانوش ف خواندنی ست . بخصوص بردار این ها را بنویس اقا .
دوستان فکر کنم بهتر این باشه که بحث رو ادامه بدید و البته منطقی بحث کنید نه اینکه به هم توهین کنید.
از آنجایی که اکثر تجزیه طلبها از اسم ایران متنفرند از کوروش کبیر متنفرند از فردوسی و شاهنامه و رضاشاه کبیر متنفرند و از آنجایی که گروه پان ترکهای تجزیه طلب بر روی اینترنت بسیار فعال و همینطور هتاک هستند سریع قابل شناسایی هستند ...
بنده هم هیچ علاقه ای به هم صحبتی با شما ندارم چونکه عشق به میهن ورای همه طرز تفکرات هست
اولا: شما بنده رو از کجا می شناسید و از کجا می دانید من تجزیه طلب هستم؟
ثانیا: شما انتقاد کردید و من نیز پیرو صحبت شما ریشه و مبدا مشکلات را ذکر کردم.
ثالثا: لحن شما توهین آمیز بود و نشان از سطح فکری شما که من آن را به خاطر سطح فکری و درکی شما نادیده میگیرم.
رابعا: بنده ریشه و مبدا مشکلات و آغاز دیکتاتوری و سانسور در ایران را ذکر کردم که مستند هستند و هر شخص آگاهی نیز واقف به این مسائل هست،پس تجزیه طلب خواندن من دیگر برای چیست و اصلا چه جایگاهی در این جا داشت؟
از آنجا که معلوم است شما طرفدار پهلوی هستید و به خاطر ذکر این حقایق نیز خشمگین و ناراحت شده اید ولی این خشم شما از گفتن حقایق مانع از گفتن آن نخواهد شد.
همین رفتار شما نشان آشکار و زنده تفکرات پهلوی و سانسور و سرکوب این رژیم منحل شده می باشد.
من با افراد سیاسی به هیچ وجه بحث و گفتگو نمیکنم زیرا که افراد سیاسی به هیچ وجه طالب حقیقت نیستند و صرفا در پی پیش راندن اهداف خود با توسل به هر وسیله ای هستند.
کسی که خوابیده را می شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده را نمی توان بیدار کرد.
سالها پیش آزادی و آزادی خواهی کم کم پیروز شده بود،مشروطه خواهی پیروز می شد،بلایی نازل شد

من که تو رو می شناسم یک تجزیه طلب هستی اما خدمتت عرض کنم که اگر قرار بشه ایران تجزیه بشه من حاضرم هزار سال دیگه همین آخوندها در ایران حکومت کنند تا شما تجزیه طلبها ...
نکته جالب اینه که 90 درصد کتابها متعلق به دوران پادشاهی هست و جالبتر اینکه بچه های کتابناک کتابهایی را بیشتر دانلود میکنند که متعلق به دوران گذشته هست چون حداقل سالم و دست نخورده هست
سالها پیش آزادی و آزادی خواهی کم کم پیروز شده بود،مشروطه خواهی پیروز می شد،بلایی نازل شد به نام رضاخان،مشروطه و آزادی از بین رفت،روزنامه و نوشته هایی که برخلاف میل پهلوی بود حق چاپ نداشت و اگر کسی چیزی می نوشت که به مزاج پهلوی خوش نمی آمد،ممنوعه می شد و نویسنده آن زندانی و یا حتی اعدام،شهرها حکومت نظامی می شد،مردم حق اعتراض و تجمع اعتراضی نداشتند.نویسندگان و روشنفکران اکثرا مخالفان حکومت پهلوی بودند و در عوض شعبان بی مخ ها طرفدار حکومت،روشنفکران و نویسندگان دستگیر و زندانی می شدند.این بلا و آجر اولیه این بلا حکومت پهلوی بود.
سالها قبل یک شغلی وجود داشت به نام نویسندگی , بعضی ها داستان می نوشتند , بعضی ها شعر می سرودند و دفتر شعر داشتند بعضی ها ترجمه میکردند بعضی دیگر هم پاورقی نویس روزنامه یا مجله بودند بهر حال همه این افراد با پول نویسندگی خرج زندگی و زن و بچه هاشون در می آوردند و چه بسا که بعضی هاشون هم سالی یکبار به اروپا سفر میکردن ( مثل صادق هدایت ) ...
اما حالا چی!!! شغل نویسندگی برای همیشه در ایران تعطیل شد اما تا دلت بخواد در سایت ها و روزنامه ها نوشته تایپ مقاله و تحقیق و تز دکترا هر صفحه 1000 تومن !!! جدیدا هم نوشتن تایپ از روی کتابهای پی دی اف هر صفحه به قیمت مناسب !!!
که البته همش دزدی و شیره مالیدن سر استادهای دانشگاه هست
متاسفم برای این فرهنگ و این بلایی که نازل شد ...
و تشکر از محمود کیانوش بخاطر هدیه زیبایش و همینطور تشکر از سیمین بانوی گرامی
شباویز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک