رسته‌ها

رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی

رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
مترجم:
حسین توفیقی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 29 رای
به کوشش: سید حسن موسوی

کتاب «رازهای خنوخ» یا «کتاب گمشده خنوخ» که آموزه‌های خنوخ، پسر قابیل و جد نوح می‌باشد، از جمله کتابهای کشف شده از مجموعه طومارهای کومران است که در منطقه بحرالمیت کشف شده‌اند.
سایت بیگانگان‌باستانی در ادامه تهیه، بهینه‌سازی و ارایه کتب موردنیاز محققین و علاقمندان «نظریه بیگانگان‌باستانی» و پس از ارایه کتابهای «ارابه خدایان» و «طلای خدایان» و همچنین «تبارنامه بیگانگان باستانی»، اینک کتاب «رازهای خنوخ» را که نخستین بار متن کامل آن در نشریه هفت آسمان به چاپ رسید، بصورت دو زبانه «فارسی و انگلیسی» تهیه و تقدیم شما عزیزان می‌کند.
-------------------------------------------------------------------------------------
معراجنامه ‏هاى ادیان، از جذابترین ادبیات جهان هستند. این آثار آدمى را بر بال فرشتگان مى‏نشانند و در سپهر بى‏انتها و جهان مینوى به پرواز درمى‏آورند و جان و دل او را از دریاى معرفت الهى سیراب مى‏کنند. داستان بدیع معراج حضرت رسول صلى‌الله‌علیه‌وآله و توصیف عوالمى که آن عزیز مشاهده کرد، پیوسته مورد توجه عالمان و عارفان بوده است؛ و چکامه‏سرایان و هنرمندان از آن الهام گرفته‏اند. کتاب رازهاى خنوخ در یهودیت، مکاشفه یوحنا در مسیحیت، اردویراف‏نامه در آیین زردشت و معراجنامه‏هاى اسلام نیز به همین علت، جاودانه شده‏اند. معراجنامه حاضر، که براى نخستین بار به زبان فارسى انتشار مى‏یابد، گزارش سفر شصت روزه خنوخ (Enoch) به آسمانهاست. خنوخ پس از مراجعت، مشاهدات خود را براى پسران و قوم خویش بیان مى‏کند و آنان را اندرز مى‏دهد. او پس از سى روز، دوباره به آسمان مى‏رود تا براى همیشه در آن‏جا بماند.
اینک آگاهی‌هایى درباره خنوخ و کتاب او :

خنوخ کیست؟
خنوخ (یا: اخنوخ) نزد اهل کتاب یکى از پیامبران پیش از توفان نوح علیه‌السلام است که علوم وکتابهاى فراوانى را به او نسبت داده‏اند. علماى اسلام وى را با حضرت ادریس علیه‌السلام که خداى متعال وى را در قرآن مجید ستوده و به معراج او اشاره کرده است، برابر مى‏دانند. واژه خنوخ در زبان عبرى به معناى «آزموده» است. نام وى حدود 44 بار به لفظ اخنوخ و چندین بار به لفظ احنوخ، احنوح، خنوخ، خنوح و... در کتاب بحارالانوار آمده است و صحیفه‏اى منسوب به او در جلد 95 آن کتاب وجود دارد. فضاى صحیفه یاد شده به فضاى کتابهاى خنوخ شباهت دارد؛ مثلا رؤیت فرشتگان و وعده توفان نوح علیه‌السلام که در آن صحیفه آمده، در کتاب حاضر نیز یافت مى‏شود. مطالبى نیز از صحائف ادریس و سنن ادریس در سعدالسعود تألیف مرحوم سید ابن طاووس رحمه‌الله آمده است. کتابهاى خنوخ در یهودیت از مهمترین منابع فرشته‏شناسى به شمار مى‏روند.
نسب خنوخ در سفر پیدایش تورات (5 : 4 ـ 24) و انجیل لوقا (3 : 37 ـ 38) چنین است: خنوخ بن یارد بن مهللئیل بن قینان بن انوش بن شیث بن آدم علیه‌السلام. علاوه بر موارد یاد شده، نام خنوخ در کتاب اول تواریخ ایام (1 : 3)، رساله به عبرانیان (11 : 5)، و رساله یهودا (1 : 14) آمده است. جمعى از علماى اسلام خنوخ و ادریس را با هرمس «مثلث‌العظمه» برابر مى‏دانند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
108
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
farshid20
farshid20
1394/08/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام
جطور امتیاز کسب کنم
برای پرداخت جرا هیچ درگاهی نمایش داده نمیشه و در نتیجه قادر به خرید اشتراک نیستم
کتاب داستان خوبیه اما توصیه میکنم این داستان های خیالی رو باور نکنید
خداوندی اگر باشد بدانید هیچ وقت و در هیچ زمانی و توسط هیچ کسی با انسان تکامل یافته ارتباط برقرار نکرده
تمام کتاب های آسمانی افسانه هایی ست که غیر ممکنه که سخنان خداوند باشد
بستگی به شناخت شما از جهان هستی دارد .
رازهای خنوخ - دو زبانه : فارسی - انگلیسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک