رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آرنوو
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 163 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 163 رای
از متن کتاب:
در قرن نوزدهم تغییرات بسیاری در جامعه ی اروپایی و آمریکایی به وقوع پیوست. گسترش صنعتی سازی، شیوه های جدید تولید انبوه، ظهور طبقه های جدید کارگران، بالارفتن سطح زندگی، پیشرفت فناوری و مهمتر از همه سهولت در ارتباطات؛ اشتیاق مردم به سبکی نو و بدون ارجاع به گذشته های تاریخی را سبب شد. طبقه ی متوسط اکنون به دنبال دستیابی به موقعیت اجتماعی و فرهنگی بود و ا و از هنرمندان تولید کنندگان انتظار کیفیت زیبایی شناختی و هنری و محصولات صنعتی مورد استفاده اش را داشت در پایان قرن، فرصت بروز چنین سبکی در قالب سبک آرنوو فراهم آمد و به گونه ای باورنکردنی در این جوامع گسترش یافت.
معمول است که آغاز آرنوو را سال ۱۸۹۴ یا ۱۸۹۵ بدانند. اما میتوان سال ۱۸۸۴ را تاریخ مناسب تری دانست. در این سال "گروه بیست مترقی" در بلژیک پا گرفت و این واژه در فصلنامه ی "هنر مدرن" که از این گروه حمایت می کرد استفاده شد: "ما به هنر نو اعتقاد داریم". ابداع این نام معمولن به زیکفریت بینگ نسبت داده میشود که در دسامبر ۱۸۹۵ گالری ای در پاریس افتتاح کرد و آن را خانه هنر نو la Maison de l'Art Nouveau نامید. او در فروشگاه خود آثاری از طراحان معاصر و نقاشان و مجسمه سازان را به نمایش گذارد. این آمیزه ی گالری فروشگاه و نمایشگاه آغازی بر آرنووی پاریسی گشت...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1388/09/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آرنوو

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آرنوو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک