رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گفتاری در رهایی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 3 رای
نویسنده:
مترجم:
محمود کتابی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 3 رای
گفتاری در رهایی " یکی از نوشتارهای " هربرت مارکوزه " جامعه شناس و فیلسوف آلمانی است که در باب آزادی به حال خود رها شدن انسان در عصرصنعتی ، نگارش یافته است "مارکوزه" در این کتاب نقاط ضعف ، کاستی ها و ناکار آمدی جامعه سرمایه داری صنعتی ، در قرن 21 را شرح می دهد، ونحوه ی رهایی از این نظام و پیوستن به جامعه سوسیالیستی را توضیح میدهد
"مارکوزه" بر این باور است که هر قدر هم که جوامع قوام یافته موجود ، سلطه خود را عقلانی ، کار اوموثر سازنند ، بازهم نمی توان جهان آزادی انسان را بر بنیاد آن استوار ساخت ساخت طبقاتی ونظارت کاملی که برای حفظ آن ضروری است .
نیازها و خشنودی ها یی می آفریند که سبب ایجاد بردگی دوباره وجود انسان می شود . این بردگی اختیاری که به اعمال اربابان خیر اندیش مشروعیت می بخشد ، تنها از طریق کنش سیاسی میتوان از میان برداشت که بتواند به ریشه های خویشتنداری و خوشنودی بنیادی انسان دست بیابد. این کنش سیاسی متضمن رهایی و وارستگی اصولی از نظام حاکم و طرد آن است و هدف آن ایجاد تحول و دگرگونی بنیادین در ارزشهاست ." بنیاده های زیستی برای سوسیالیسم "،" حساسیت نو" نیروهای براندازنده در حال گذار" ، " همبستگی " و " جهان سوم "، موضوعاتی است که درباره ی آن در کتاب بحث و گفت وگو می شود.

گفتاری در رهایی
فصل اول : بنیادی زیستی برای سوسیالیسم
فصل دوم : حساسیت نو
فصل سوم : نیروهای براندازنده - در حال گذار
فصل چهارم : همبستگی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/05/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گفتاری در رهایی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گفتاری در رهایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک