رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
عمویم جمشید خان
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
✔️ رمان عمویم جمشید‌خان مردی که باد همواره او را با خود می‌برد اثری از نویسنده کرد معاصر بختیار علی است. داستان درباره‌ی مردی به نام جمشیدخان است که بر اثر اتفاقاتی آنقدر لاغر و نحیف می‌شود که باد هم می‌تواند او را جابه‌جا کند. این کتاب با ترجمه‌ی مریوان حلبچه‌ای جوایز بسیاری مانند جایزه‌ی موسسه فرهنگی هنری اندیشه، جایزه‌ی زین احمد هردی، جایزه‌ی وزارت فرهنگ کردستان و جایزه‌ی شیرکو بیکس را از آن خود کرده است.

در این کتاب سالار خان روای داستان زندگی عمویش جمشیدخان را تعریف می‌کند. جمشیدخان که افکار کمونیستی دارد در نوجوانی به دست بعثی‌ها اسیر می‌شود و پس از شکنجه و آزار زیاد آنقدر لاغر و نحیف می‌شود که باد می‌تواند او را جابه‌جا کند و هر بار که این اتفاق می‌افتد، تحولی هم در روح و افکار جمشید خان ایجاد می‌شود و او بخشی از حافظه‌اش را هم از دست می‌دهد. در ادامه ماجرا جنگ ایران و عراق پیش می‌آید و جمشیدخان دوباره آلت دست بعثی‌ها می‌شود و ماجراهای دیگری پیش می‌آید.
سبک بختیار علی در کتاب جمشیدخان عمویم، که‌ باد‌ همیشه‌ او را با خود‌ می‌برد، رئالیسم جادویی است و نام آن هم عجیب و غریب است. شاید بختیار علی در این رمان می‌خواهد بگوید اگر خط فکری خاص نداشته باشید و در عقایدتان محکم نباشید عضو حزب باد هستید و قطعا باد شما را خود خواهد برد و به ناچار باید با جریان تاریخ همراه شوید و به هر طرف کشانده شدید، بروید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/05/08

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عمویم جمشید خان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
عمویم جمشید خان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک