رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مکانیک سیالات و هیدرولیک
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 12 رای
بشر در طول زندگانی خود همواره مجبور به استفاده از آب در کارهای مختلف خود بوده است. کارهای مختلفی مثل کشاورزی، استفاده معمول آب در محل زندگی، پمپ نموند آب، انتقال از محلی به محل دیگر، ذخیره کردن آب پشت سدها برای فصول کم‌آبی، گرفتن انرژی الکتریسیته از آن، استفاده از آن برای خاموش کردن آتش و هزاران کاربرد دیگر. انجام موفقیت‌آمیز کار با آب نیازمند دانستن قوانین مرتبط با آب است. دانش مرتبط با حرکت آب را هیدرولیک گویند.
هر چند هیدرولیک به عم حرکت آب اطلاق می‌شود، اما همه سیالات دیگر نیز حالتی مانند آب دارند و می‌توان از قوانین هیدرولیک برای بررسی آن‌ها بهره جست. برای مثال گردش خون در بدن که بین قلب به عنوان پمپ و رگ‌ها به صورت لوله‌هایی در تمام بدن جریان پیدا می‌کند، می‌تواند توسط روابط هیدرولیک مورد بررسی قرار گیرد و یا حرکت هواپیماها در هوا و مقدار نیروی وارد از طرف هوا به بال‌های آن‌ها و مقدار نیروی بالابرنده ایجاد شده در بال‌ها از قوانین هیدرولیک پیروی می‌کنند. مثال‌هایی از این دست کم نیستند که روزانه با آن‌ها سرو کار داریم و شناخت دقیق آن‌ها نیازمند دانستن علم هیدرولیک است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
steelsteel
steelsteel
1394/05/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مکانیک سیالات و هیدرولیک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مکانیک سیالات و هیدرولیک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک