رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زنگها برای که به صدا در می آیند
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 74 رای
نویسنده:
مترجم:
علی سلیمی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 74 رای
✔️ کتاب زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند اثر مشهور ارنست همینگوی، درباره‌ی داستان رابرت جردن سرباز آمریکایی است که داوطلبانه وارد ارتش جمهوری خواهان شده و مأموریت منهدم کردن پلی را که سر راه دشمن قرار گرفته بر عهده دارد. این درباره‌ی جنگ داخلی اسپانیا میان جمهوری خواهان و سلطنت‌ طلبان فاشیست است که در بخش‌هایی از داستان به جنایت‌هایی که در این جنگ‌ها رخ داده، اشاره می‌شود.

رابرت جردن قبل از شروع جنگ داخلی در اسپانیا به عنوان استادیار کار می‌کرد. قصه از جایی شروع می‌شود که جنگ داخلی اسپانیا با ورود گروه بزرگ ارتش به حمایت و پشتیبانی از مخالفان دولت جمهوری شروع می‌شود و رابرت نیز به گروه جمهوری خواهان می‌پیوندد. رابرت برای عملی کردن نقشه خود یعنی وظیفه نابودی و تخریب پلی که بر سر راه دشمن قرار گرفته است از فردی به نام پابلو که سرگروه شورشیان است کمک می‌گیرد، اما پابلو کمکی نمی‌کند و همسر او از رابرت حمایت می‌کند. در بین همین اتفاقات، رابرت عاشق دختری بسیار زیبا به نام ماریا که از همان گروه شورشیان است، می‌شود.
مرگ خیلی به آن‌ها نزدیک است و باید تمام زندگی خود را در همین چند روز بگذرانند. در این هنگام فاشیست‌ها حمله می‌کنند و گروه چریکی، تمام آن‌ها را نابود می‌کند. در همین لحظه جردن متوجه می‌شود که نابودی پل، دیگر فایده‌ای نخواهد داشت. اما باید مأموریت خود را به پایان برساند، ولی در حین انفجار پل پایش می‌شکند. به اطرافیان دستور می‌دهد تا از آنجا فرار کنند و خود همان جا، در حاشیه‌ی جنگل، پشت مسلسل می‌نشیند و منتظر آمدن دشمن می‌ماند. بدون شک او بر خلاف میلش مرگ را می‌پذیرد.
هدف از گذاشتن نام صدای زنگ در این کتاب، زنگ کلیسا می‌باشد که زمان مرگ انسان‌ها به صدا درمی‌آید و اشاره به دوران جنگ دارد. این صدا برای سربازان کشته شده در جنگ هم نواخته می‌شد. چیزی که باعث تمایز این داستان با سایر داستان‌های مشابه آن شده، این است که در شرایطی که فقط قتل و خون‌ریزی اتفاق می‌افتد، زیباترین جلوه‌های زندگی بشری یعنی عشق نمایان می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hesam maleki
hesam maleki
1394/04/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زنگها برای که به صدا در می آیند

تعداد دیدگاه‌ها:
5
جدای از شرح حال ها و نوشته های تاریخی در باب پادشاهان و خواص ادبیات گذشته ی فارسی بر خلاف بسیاری از آثار دنیای غرب، نماینده و معرف هیچ ایدولوژی و سبکی برای زندگی نیستند و در بسیاری از موارد حماسه سرایی و حتی به نوعی دروغ پردازی هستند.
[quote='safari563Tadbirmpm7030']مایی که روزگاری تقریبا تمام نویسنده های تراز اول دنیا رو تو سرزمین خودمون داشتیم
یادمون نره ما ایرانی ها هیچ خدمتی به دنیا نکردهباشیم ادبیات دنیا رو رنگ و بوی تازه ای بهش دادیم[/quote] وقت کردیم ما ایرانی ها کمی هم خودمون را تحویل بگیریم!!
سلام دوستان ای کاش نقد ها و نظرات پای کتاب ها کمی قابل تامل تر باشه وگرنه بیان صرف اینکه فلان کتاب یا فلان نویسنده کارش خوبه یا بده تاثیری توی یادگیری ما نداره بهتره اگه نکته ای رو اشاره میکنیم به شرح و بسطش بپردازیم و از دلایل اون برتری اگه ازش اطلاع داریم بگیم تا ما هم بتونیم از قافله پر شتاب ادبیات روز دنیا عقب نمونیم هر چند چند صد سالی هست که ما کمتر جایگاهی تو شعر و ادبیات دنیا داریم مایی که روزگاری تقریبا تمام نویسنده های تراز اول دنیا رو تو سرزمین خودمون داشتیم
یادمون نره ما ایرانی ها هیچ خدمتی به دنیا نکردهباشیم ادبیات دنیا رو رنگ و بوی تازه ای بهش دادیم
این کتاب تصاویر جالبی هم از فیلم ساخته شده بر مبنای متن کتاب داره که درچاپهای قدیمی ملاحظه می شه
کتابهای همینگوی همیشه تازگی وصف ناپذیری دارند
زنگها برای که به صدا در می آیند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک