رسته‌ها

منتخب جوامع الحکایات و لوامع الروایات

منتخب جوامع الحکایات و لوامع الروایات
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 58 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 58 رای
کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات (به معنی گردآورده‌ای از داستان‌ها و درخشش‌هایی از بازگفته‌ها) اثر سدید الدین محمد عوفی ادیب ایرانی است. کتاب در حدود ۶۳۰ هجری قمری (نیمهٔ اول سده هفتم هجری) نوشته شده‌است و در ۱۳۶۳، با تصحیح و توضیح‌نویسی جعفر شعار منتشر شد.
این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های دارای نکات تاریخی، اخلاقی و مذهبی پر از لطیفه‌های پارسی و کتاب گوشه‌ای از تاریخ تمدن و ادبیات جهان اسلام و ایران و یکی از بزرگترین مجموعه‌های داستانی قرن هفتم هجری قمری می‌باشد. این کتاب به عنوان مرجعی برای سایر دانشمندان و نویسندگان بعدی مورد استفاده قرار گرفته‌است.
کتاب در چهار بخش (قِسم) و مجموعاً یکصد باب تنظیم شده‌است. بخش اول شامل اتفاقات تاریخی است که از ابتدای آفرینش تا دوران خلفای عباسی پیش آمده‌است. مقصود نویسنده از جمع‌آوری داستان‌ها در حقیقت بیان یک رشته معارف اخلاقی و پند و اندرز بوده‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
167
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/11/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی منتخب جوامع الحکایات و لوامع الروایات

تعداد دیدگاه‌ها:
4
سپاس.آیا نسخه کامل جوامع الحکایات در کشور موجود نیست؟ خیلی گشتم و نیافتم.
بسیار عالی است در اختیار گذاشتن این کتاب گران‌سنگ.
سپاس
]جوامع الحکایات بزرگترین اثر داستانی قرن هفتم هجری و مشتمل بر بیشتر معارف اسلامی و فرهنگ ایرانی و سندی از تاریخ تمدن و ادبیات و علوم جهان اسلام است . نکته های اخلاقی اجتماعی دینی و تاریخی در آن فراوان است داستانهایی دارد که سخت ترین دلها را نرم می کند در طی داستانها از رفتار اجتماعی و تعدی و تجاوز پادشاهان و امیران و حاکمان و بعضی از مدعیان شریعت و طریقت انتقاد شده است . این کتاب یکی از متنهای معتبر فارسی است . شامل یک دوره تاریخ از آغاز آفرینش تا پایان دوره عباسی ( 640 ه-ق ) است که تاریخ ایران و اسلام را نیز در بر می گیرد.( از مطالعه این کتاب غافل نشوید )
منتخب جوامع الحکایات و لوامع الروایات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک