رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
چالش های تولید علم - 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
گروه نویسندگان

بررسی روند توسعه کشورهای پیشرفته نشان‌دهندة آن است که این کشورها به اهمیت و جایگاه تولید علم کاملاً واقف بوده‌اند و برای تحقق آن به برنامه‌ریزی‌های استراتژیک متوسل شده‌اند. بدون تردید کشور ما نیز باید برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز، تولید علم را در محور برنامه‌های توسعه خود قرار دهد. در حقیقت، علم محوری و دانایی‌مداری به عنوان ستاره راهنمای حرکت دستگاه‌های اجرایی کشور محسوب می‌شوند و البته اتخاذ این رویکرد با توجه به مجموعه تحولات بین‌المللی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که برخورداری از روش‌ها، نظریه‌ها و اندیشه‌های جدید، کلید حل مشکلات و زمینه‌ساز تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها می‌باشد. از آنجایی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز به این مهم توجه کرده‌اند ضرورت توجه به علم و خط‌مشی‌های رسیدن به آن در کشورمان به شدت احساس می‌شود.
به دنبال انتشار پژوهشنامه تولید علم (1) و استقبال مخاطبان از آن در صدد برآمدیم تا در جهت بسط و گسترش این موضوع مهم و مسائل مرتبط با آن به تهیه و تدوین مجموعه مقالات دیگری در این حوزه بپردازیم. امید است مقالات ارائه شده بتوانند زمینه‌ساز شناسایی مشکلات و نارسایی‌ها و ارائه راهبردهای مؤثری برای حل آنها باشد. با علم به این موضوع که این پژوهشنامه عاری از نقص و اشتباه نیست از صاحب‌نظران و علاقمندان این حوزه دعوت می‌شود تا با ارائه پیشنهادات اصلاحی خود موجبات ارتقاء کیفی آن را فراهم سازند.

فهرست مقالات
پیشگفتار
توسعه علمی در جمهوری اسلامی ایران؛ ابعاد، موانع و راهکارها/ رضا نوروززاده و ندا رضایی
دانشگاه پژوهشی و نقش آن در تولید علم/ حمید شفیع‌زاده
تولید علم و خط‌مشی‌های رسیدن به آن/ علیرضا قاسمی‌زاد و مسلم صالحی
بررسی وضعیت انجمن‌های علمی/ نیر پیراهری
راهبردهای تحقیق و توسعه علمی و شناسایی موانع تولید علم/ مژگان امیریان‌زاده
بررسی عوامل مؤثر بر میزان تمایل دانشجویان عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای منطقه 12 به انجام فعالیت‌های پژوهشی در سال1387/ مجید کفاشی و ملیحه تقیان
هم‌افزایی مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده/ برگردان حمید شفیع‌زاده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
korouni
korouni
1394/05/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چالش های تولید علم - 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چالش های تولید علم - 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک