رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روز هفتم «خاطره ها»
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 24 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 24 رای
خسرو حکیم‌رابط نویسنده‌ای است که درحوزه‌های نمایشنامه و فیلمنامه بیش‌ترین فعالیت را داشته است. البته او را بیش‌تر به عنوان معلم می‌شناسیم که این دوره، 60 سال تجربه را در برمی‌گیرد. خسرو حکیم‌رابط سال 1328 در آموزش و پرورش مشغول کار شد و بعدها تحصیلات خود را در دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک ادامه داد.
از نمایشنامه‌های او می‌توان به «آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند»، «ایوب دلتنگ خسته خندان»، «سهراب شنبه»، «سهراب و ساز و والی قبرستان» و «روز هفتم، خاطره‌ها» اشاره کرد.
در کتاب «روز هفتم» ۴۶ خاطره از خسرو حکیم رابط به قلم خودش آمده است. این خاطره ها در شهرهایی همچون کازرون، شیراز، تهران، تبریز، زابل و دیگر کشورها همچون رومانی، روسیه، ترکیه و ... رخ داده اند. او در بخشی از این کتاب نوشته است:
« تبریز را رها می کنم و به تهران می آیم. سابقه لَت و پارِ معلمی ام را، با شکایت و مصیبت، زنده می کنم و دوباره می شوم معلم مدرسه. معلم کلاس دوم ابتدایی، در دبستان دخترانه "پروین اعتصامی" میگون. از سال چهارم دانشگاه، به کلاس دوم ابتدایی در میگون. اما چه دنیایی پیدا می کنم، چه عشقی و چه زندگی ای! به راستی زندگی می کنم، با بچه های دو مثقالی. در طول تمام عمر معلمی، هیچ گاه این قدر لذت نبرده ام. صفحه های "کانون پرورش فکری کودکان" را برای بچه ها می آورم، قصه می گویم، شادی و عشق را دامن می زنم، خود نیز شاد و عاشق می شوم. بچه های دو مثقالی همه، دست به قلم می شوند، قصه می نویسند؛ زیبا، صمیمی، بهتر از من و من لذت می برم و زندگی می کنم». (حکیم رابط – من با کدام ابر... روز هفتم (خاطره ها) - ، ۱۳۸۵، ۱۳۳)
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/03/19
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روز هفتم «خاطره ها»

تعداد دیدگاه‌ها:
2
انجا که ماهیها سنگ می شوند نمایشنامه غم انگیز ولی به دور از واقعیت نیست ،برای مبارزان سالهای گذشته خاطره انگیز باید باشد.
بعضی صفحاتش جالب و یاداور خاطرات ما است
روز هفتم «خاطره ها»
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک