رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تنباکوها و یاس
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 1 رای
«تنباکوها و یاس» نوشته مهرام بهین، رمانی است عاشقانه که در مجموعه کتاب‎های «قفسه‎ی آبی» نشر چشمه منتشرشده است و ایده مرکزی رمان را روایتِ عشقی قدیمی می‌سازد که در طول رمان توسط راوی با رجعت به گذشته مرور می‎شود.
رمان «تنباکوها و یاس» با بازگشت راوی به خانه، پس از سفری طولانی به خارج از کشور، آغاز می‎شود. مادرش پیر شده و پدرش چندی ست که درگذشته، راوی با آدم‌ها و مکان‌هایی روبه‌رو می‎شود که که در گذر زمان تغییر بسیار کرده‎اند؛ تغییری که الزاما همیشه خوب و روبه جلو نبوده! دیدار مجدد راوی با دوستان و فامیل، بازدید از مکان‌هایی که در ایام جوانی پاتوق او بوده یا از آن‌ها خاطره دارد، بهانه‌ای است برای یادآوری و مرور خاطرات گذشته و بازگویی عشقی نافرجام که به دگرگونی زندگی او انجامیده است. در بخش هایی از این رمان می خوانیم:
از رودورن انداختیم توی بلوار سنژرمن و رفتیم تا سن‌میشل. تقاطع سن میشل، یک سلف سرویس تر و تمیز بود که با جیب من هم می خواند. داشتم فکر می کردم کاش وقتی پول می رسید سر و کله اش پیدا می شد.
تا چشمش افتاد به در و پیکر رستوران گفت: «راستش، امروز توی خط این جور جاها نیستم. بریم یه جای دنج.»
پرسیدم: «حال داری بیای؟»
یک وری نگاهم کرد.
«ما رو کشوندی تا اینجا، تازه میپرسی...»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1394/02/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تنباکوها و یاس

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تنباکوها و یاس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک