رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

آرام بخش دل داغدیدگان: ترجمه ی مسکّن الفواد

آرام بخش دل داغدیدگان: ترجمه ی مسکّن الفواد
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
نویسنده:
مترجم:
حسین جناتی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 17 رای
اس‍ت‍خ‍راج‌ م‍ن‍اب‍ع‌، وی‍راس‍ت‍اری‌ و ت‍ص‍ح‍ی‍ح‌: م‍ج‍ت‍ب‍ی‌ ک‍ل‍ب‍اس‍ی‌

کتاب را که هم اکنون در مقابل رو دارید ترجمه رساله شریف مسکن الفواد از تالیفات شهید ثانى رضوان الله علیه است. این رساله شامل یک مقدمه و چهار باب و یک خاتمه است.
مقدمه
مقدمه در مورد عوامل و موجبات رضا به قضاء الهى است و پیرامون عدل و حکمت خدا و فلسفه احکام و دستورات و بعثت انبیاء و تدبر در گفتار و حالت آنها مطالبى ارزنده و مثالهائى بسیار آموزنده بیان داشته است.
باب اول در مورد عوض هائى است که خداوند کریم در برابر مصائب و مرگ فرزندان بندگان عطاء مى فرماید. و حدود ۴۵ حدیث و روایت از پیامبر صلى الله علیه و آله و ائمه علیهم السلام در این زمینه گرد آورده است و در پایان این باب حدود ۷ حکایت شگفت انگیز و آموزنده اى در این مورد ذکر نموده است.
باب دوم در مورد صبر مى باشد، و در این باب نیز در اهمیت صبر و عظمت صابران چند نمونه از آیات قرآن و قریب ۵۰ روایت از معصومین علیه السلام جمع آورى نموده است و در پایان این باب نیز حکایات عجیب و غریبى متجاوز از ۵۰ قضیه از صبر و استقامت مردان و زنان مصیبت دیده ذکر نموده است.
باب سوم در مورد رضا و خشنودى از مقدرات الهى است در این باب همچنین پس از ذکر چند نمونه از آیات قرآن مجید متحاوز از ۲۰ روایت در این زمینه گرد آورده است و در پایان این باب حدود ۱۱ حکایت شگفت انگیز از صبر و تسلیم اهل بلا را یاد آور شده است.
باب چهارم در مورد گریه کردن در مرگ فرزندان و بستگان است و بیان داشته است که گریه کردن در مرگ فرزندان و خویشان و دوستان ما دامى که متضمن اعتراض به کار خدا نباشد بى اشکال است و منافاتى با صبر و رضا به قضاء الهى ندارد و در اثبات این مطلب شواهدى از گریه هاى پیامبر و ائمه علیه السلام که در مرگ فرزندان و دوستان خویش ابراز داشته اند آورده است و بیان داشت که گریه هاى آن بزرگواران در مرگ فرزندان و دوستانشان گریه رحمت بوده است نه به عنوان اعتراض به کار خدا و در پایان این باب احادیثى در مذمت صورت خراشیدن و گریبان پاره کردن و داد و فریاد و ناله براه انداختن در مرگ فرزندان و خویشان گرد آورده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/03/10
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آرام بخش دل داغدیدگان: ترجمه ی مسکّن الفواد

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
آرام بخش دل داغدیدگان: ترجمه ی مسکّن الفواد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک