رسته‌ها
تصویر دوریان گری
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
نویسنده:
مترجم:
رضا مشایخی
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 11 رای
✔️ تصویر دوریان گری (به انگلیسی: The Picture of Dorian Gray) رمان گوتیک فلسفی از اسکار وایلد، نویسندهٔ مشهور اهل ایرلند است. اسکار وایلد، با نوشتن این رمان و البته نمایشنامه اهمیت ارنست بودن بود که به شهرت جهانی رسید.
تصویر دوریان گری به سبب تازگی موضوع و شاید نیز به سبب آنکه چهره خود نویسنده را منعکس می‌کند، شهرتی عظیم یافت. وایلد با این اثر تمثیلی قصد داشته‌است نشان بدهد که تغییر شکلی که از هنر بر امور واقعی پدید می‌آید تا چه حد می‌تواند نیرومند و نافذ باشد. مقاله‌های تحقیقی و انتقادی وایلد در مجموعه‌ای با عنوان نیتها در اصول زیبایی‌شناسی و هنر محض، شامل چهار مقاله است که وایلد در آن‌ها خواسته ثابت کند که مسائل بی‌شماری که حل آن به وسیله مذهب و اخلاق میسر نمی‌گردد، به وسیله هماهنگی در هنر حل می‌شود؛ و همچنانکه هر قطره‌ای در دریا به مروارید خالص تغییر شکل می‌دهد، در عالم هنر نیز هرچه وارد می‌شود به زیباترین حالت تبدیل می‌گردد.
این رمان سال ۱۸۹۰ نوشته شده‌است یعنی ۱۰ سال قبل از مرگ اسکار وایلد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
339
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1393/08/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تصویر دوریان گری

تعداد دیدگاه‌ها:
2
بخش هایی از کتاب:
اشخاص خیری هستند که گرسنه ها را سیر می کنند و برهنه ها را لباس می پوشانند، اما روح شان لخت و رذل و پست است. شهامت و جرئت از نژاد ما رفته است، حالا نمی دانم که آیا زمانی ما با جرئت بوده ایم یا نه. در هر حال، حالا که نیستیم.
________________________
- جوان های امروزی تصور می کنند که پول همه چیز است.
+ بله. تا وقتی جوان هستند تصور می کنند ولی هر چه پا به سن می گذراند اطمینان شان در این باب بیشتر می شود.
_________________________
خدایان وقتی ودیعه به کسی بسپارند زود پس می گیرند. فقط چند صباحی شما می توانید از آن لذت ببرید و کیف کنید. تا چشم باز کنید، می بینید که جوانی تان سپری شده و زیبایی تان از بین رفته ست.
_______________________
چه هماهنگی بزرگی است، هماهنگی بین روح و جسم. بشر دیوانه بود که این دو عامل را از یکدیگر جدا کرد، وقتی که خواست جسم بی روح را رسم کند (رئالیسم) به انحطاط و پستی افتاد و وقتی که خواست روح بی جسم را مجسم کند، چیزهای بی معنی و تو خالی ساخت!
@Fsociety
تصویر دوریان گری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک