رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گسترش یک آیین ایرانی در اروپا
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 53 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 53 رای
با پیوست‌هایی از ابوالقاسم پرتواعظم، رکن‌الدین همایونفرخ، اکرم امیرافشاری، منوچهر جمالی‬

" گسترش یک آیین ایرانی در اروپا " پژوهشی است از پروفسور المار شورتهایم محقق آلمانی که نخستین بار سال ۱۹۷۹ در نشریه جهان کهن (چاپ سوئیس) منتشر شد. او در این اثر چگونگی نفوذ آیین مهر از ایران باستان به اروپا و خاصه سرزمین روم را شرح داده است.

درخشانی در مقدمه خود بر این کتاب نوشته است:
در گوشه ای از موزه ایالتی شهر بن، پایتخت آلمان غربی، یک محراب و دو پیکره سنگی نهاده شده است. این هر سه آثاری از “ آیین مهر” را نشان میدهند که در سده های پیش و پس از مسیح در این دیار گسترده بوده است. لیکن بنتنها شهر اروپایی نیست که شهروندانش به آنان که کسوت <پارسی> داشتند، مهر و ارادت میورزیدند. فرهیختگان اروپا در بسیاری از سرزمینهای خود محرابه های بیشمار یافته اند و از چندی پیش جنب و جوش در پژوهش این آیین بالا گرفت و بخشی از تلاش آنان به زبان پارسی درآمد […] دیگر آنکه مهرپرستی تنها پدیده ایرانی است که بر سراسر جهان آن روزگار از آسیای کوچک و یونان گرفته تا قلب اروپا و مرزهای اسکاتلند و سر تا سر نوار شمالی آفریقا چیره شده و به ویژه در دره های پیرامون راین و دانوب به اوج شکوفایی خود رسیده است. اینچنین گسترشی از آیین زرتشت با همه بالندگی اش سر نزده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/09/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گسترش یک آیین ایرانی در اروپا

تعداد دیدگاه‌ها:
4
من میخوام دانلود کنم برای هرکتاب که میخوام آلان دانلود کنم مینویسه امتیاز شما کافی نیست یعنی چی؟!:((:((
دینی که هیچ از ان نمیدانیم. هیچ و همه کتب نگاشته پوچند
بررسی پژوهندگان نشان می دهد که آیین مهری یا میتراییسم، بر بسیاری از دین ها و آیین ها اثرگذار بوده است. بیش ترین نمود این اثرگذاری در دین ترسایی (مسیحی) است که گروهی می گویند این آیین گونه ی به روز شده ی آیین مهری است.
گسترش یک آیین ایرانی در اروپا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک