رسته‌ها

شیمی معدنی 2 - سال پنجم دبیرستان -رشته طبیعی و ریاضی - سال 1354

شیمی معدنی 2 - سال پنجم دبیرستان -رشته طبیعی و ریاضی - سال 1354
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 30 رای
این کتاب توسط اقایان دکتر جعفر امین،عبدالحمید اردلان،پرویز رهبر،دکتر ابراهیم صفری نگارش یافته بر طبق ماده3قانون کتابهای درسی و اساسنامه سازمان کتابهای درسی ایران برای تدریس در دبیرستانها برگزیده شده است.
کتاب با یاد اوری چگونگی طبقه بندی عناصر در جدول مندلیف اغاز می شود و سپس مباحث یونیزاسیون ، اکسیداسیون و احیاء و تهیه محلول های نرمال مورد بحث قرار می گیرند.
بقیه مطالب کتاب به بررسی فلزات و خواص فیزیکی و شیمیائی طرز تهیه فلزات مهم و کاربرد های انها در زندگی بشری می پردازد.
در این رهگذر خانواده فلزات قلیائی و قلیائی خاکی خانواده اهن و پلاتین ،مس،روی ،آلومینیوم ،قلع و سرب و کروم و منگنز مورد بررسی قرار خواهند گرفت در خاتمه مبحث رادیو اکتیویته و عناصر رادیو اکتیو نیز مورد بررسی قرار می گیرند.
خواص جدول مندلیف و طبقه بندی عناصر بر طبق جرم اتمی عناصر صورت گرفته و انچه که جالب است رابطه این طبقه بندی با خواص فیزیکی مانند نقطه جوش ذوب و خواص مشابه شیمیائی یک خانواده از این طبقه بندی مانند خاصیت اکسید کنندگی و یا احیاء میل ترکیبی و.... از مواردی است که این کتاب سعی در اموزش انها دارد و باید مورد توجه دانش اموزان قرار گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
107
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khosro1952
khosro1952
1393/07/07
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شیمی معدنی 2 - سال پنجم دبیرستان -رشته طبیعی و ریاضی - سال 1354

تعداد دیدگاه‌ها:
2
با سلام بر جناب خسرو انشاءاله خسته نباشند و روز بروز توفیقشان بیشتر شود . بی نهایت از ایشان و مسئولان سایت سپاسگزاریم . احتمالا صفحات 63 و 64 کتاب در سالهای دور افتاده است . با اینحال خواندنی است .دستشان درد نکند .
شیمی معدنی 2 - سال پنجم دبیرستان -رشته طبیعی و ریاضی - سال 1354
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک