رسته‌ها
جبر و مثلثات سال ششم طبیعی - 1351
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 40 رای
این کتاب به وسیله اقایان حسین بحرانی،محمد زاوشی،دکتر محمد علی مجتهدی و دکتر هوشنگ منتصری نگارش یافته و جهت تدریس در سال ششم رشته طبیعی دبیرستان های کشور برگزیده شده بود.
در پیوست کتاب نیز حل و تشریح کامل مسائل امتحانات نهایی دبیرستانهای سرارسر کشوراز سال 1327تا 1346 اورده شده است که راهنمای بسار خوبی می باشد.
کتاب با یاداوری و تکمیل معادلات خط و رسم انها و یاداوری حدود توابع و محاسبه مشتقات انها اغاز می گردد. فصلی نیز به بررسی توابع درجه سوم و توابع هموگرافیک اختصاص یافته است.
در کتاب های جبر قدیم مفهوم انتگرال و محاسبه سطح و حجم با استفاده ازتعریف توابع اولیه به کاربرده می شد و نماد لایبنیتز (حرف s کشیده ) در کتاب های دانشگاهی ظاهر می گشت. فصل هفتم کتاب نیز به مقاطع مخروطی مانند دایره و بیضی و هذلولی و سهمی اختصاص دارد.
چهار فصل انتهائی کتاب به مباحث مربوط به مثلثات اختصاص دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
254
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khosro1952
khosro1952
1393/06/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جبر و مثلثات سال ششم طبیعی - 1351

تعداد دیدگاه‌ها:
1
در باره محمدعلی مجتهدی گیلانی
دکتر محمدعلی مجتهدی گیلانی ( ۱ مهر ۱۲۸۷، لاهیجان - تیر ۱۳۷۶ ،نیس) استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و رئیس دبیرستان البرز بود. او دانشگاه صنعتی شریف را بنیان نهاد. فارغ‌التحصیلان این دو موسسه حجم زیادی از نخبگان اقتصادی، سیاسی فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند. او همچنین در دوره هایی ریاست دانشگاههای ملی ایران و پهلوی و پلی تکنیک تهران را عهده دار بود.
وی در سال ۱۳۰۴ خورشیدی استفاده از عایدی که از مایملک مادرش می‌گرفت، به تهران آمد. در این شهر او با دایی‌اش می‌زیست و با پسردایی‌اش رضا رادمنش، که یکی از مهم‌ترین اعضای جنبش کمونیستی ایران شد، در یک اتاق شریک بود. ولی مجتهدی، در همه عمرش، با سیاست سر سازگاری نداشت. نه تنها بیرون از غوغای سیاست ایستاد، بلکه تلاش کرد، موسسات آموزشی مهمی را که مدیریت می‌کرد از هر فعایت سیاسی دور نگه دارد
مجتهدی به تحصیلات خود را در دارالمعلمین مرکزی ادامه داد. سپس در مدرسه متوسطه شرف تهران سال پنجم و ششم متوسطه را به پایان رساند. در سال ۱۳۱۰ مدرک دیپلم کامل متوسطه (شعبه علمی) را گرفت و در همان سال پس از قبولی در چهارمین دوره امتحانات اعزام محصل به اروپا، جزو صد تن برگزیده محصلان اعزامی شد که به فرانسه رفتند، تا هر یک به نحوی نقشی مؤثری در آینده علمی و فرهنگی ایران ایفا کنند.
ادامهٔ تحصیلات در فرانسه
۱۹۳۱-۱۹۳۲ در مدرسه بلز پاسکال در شهر کلرمون فرانسه، تکمیل زبان و آمادگی ریاضیات
۱۹۳۲-۱۹۳۵ دانشکده علوم دانشگاه لیل و طی دوره لیسانس علوم و کسب مقام اول در «شهادت‌نامه مکانیک استدلالی» در بین دانشجویان ایرانی و فرانسوی
انتقال به پاریس جهت طی دوره دکترا در دانشگاه سوربون
۱۹۳۵-۱۹۳۸ اخد سه دیپلم عالی فوق لیسانس در آنالیز عالی - مکانیک مایعات - آئرودینامیک و هیدرودینامیک عالی (قسمت ریاضی)
۱۹۳۸ گرفتن دکترا با رساله با عنوان «حل برخی مسائل مکانیک مایعات» با امتیاز «شایان افتخار» بالاترین درجات تصویب دکترا
بازگشت به ایران
ساختمان کتابخانهٔ مرکزی دانشگاه صنعتی شریف به افتخار او ساختمان دکتر محمدعلی مجتهدی نامگذاری شده‌است
او پس از ۷ سال با همسر فرانسوی‌اش به ایران آمد و دانشیار ریاضی دانشکده علوم و دانشسرای عالی شد.
ریاست بر دبیرستان البرز
گرچه ساموئل جردن آمریکایی و همسرش دبیرستان البرز را پایه‌گذاری کردند، اما بی‌شک این دکتر محمدعلی مجتهدی است که هم اکنون، نامش برای نسل‌هایی از ایرانیان، به طرزی جدایی‌ناپذیر با البرز پیوند خورده‌است.
در سال ۱۳۲۰ مسؤولیت شبانه‌روزی دبیرستان البرز را و ۳ سال بعد، مدیریت کل دبیرستان را به او واگذار کردند. او ۳۴ سال مدیر دبیرستان البرز باقی ماند و با نحوه خاص مدیریتش، دانش‌آموزان برجسته‌ای را پرورش داد، تا آنها نیز هر یک به سهم خود، نقش مؤثری در ساخت فضای علمی و فرهنگی ایران ایفا کنند.
او در سال ۱۳۲۵، مدیر کل اداری و آموزشی وزارت فرهنگ شد. در سال ۱۳۴۱، رئیس دانشگاه پلی‌تکنیک تهران و در در ۱۱ آبان ۱۳۴۴ مسئول تشکیل و تأسیس دانشگاه صنعتی (آریا مهر) شریف شد و ۱۱ ماه بعد، در اول مهر ۱۳۴۵ دانشگاه را به صورت کامل، تأسیس کرد و تحویل داد.
مشاغل و مناصب
عضو هیأت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران
ریاست دانشگاه شیراز
ریاست دانشگاه پلی‌تکنیک (امیرکبیر)
ریاست دانشگاه ملّی (شهید بهشتی)
پایه‌گذار دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف) و نخستین نایب‌التولیهٔ آن
ریاست دبیرستان البرز
درگذشت
دکتر مجتهدی در سال ۱۳۷۶ در شهر نیس در جنوب فرانسه درگذشت و همان جا به خاک سپرده شد. از آن زمان تلاش‌های دوستداران وی برای انتقال پیکر او به ایران و دفن در لاهیجان به علت مخالفت آننا همسر فرانسوی‌اش، ناکام مانده‌است.
جبر و مثلثات سال ششم طبیعی - 1351
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک