رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
افضل التواریخ
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 63 رای
به تصحیح: منصوره اتحادیه ، سیروس سعدوندیان

«افضل التواریخ»، تالیف «افضل‏الملک میرزا غلامحسین خان شیرازى» است. در سال  ١٣١۴  هجرى قمرى از طرف مظفرالدین شاه مامور نوشتن تاریخ دوره‏ى مظفرى شد. میرزا غلامحسین خان پس از اتمام رساندن کتاب آن را افضل التواریخ نام نهاد و از این جهت خود افضل نیز به «افضل الملک» شهرت یافت.
افضل التواریخ، وقایع هر سال را جداگانه در یک مجلد تدوین و هر جلد را به چهار باب تقسیم کرده است. هر جلد خطبه و مقدمه جداگانه دارد. جلد اول از آن رو که فقط وقایع  ۴٣  روز از  ١٨  ذیقعده تا ذیحجه سال  ١٣١٣  ه.ق، سلطنت مظفرالدین شاه؛ یعنى از زمان تاج‏گذارى تا پایان سال را در بردارد، مختصرتر است و ابواب جداگانه ندارد. مولف گوید که شاه پس از تاج‏گذارى و پس از آنکه وى بخشى از کتاب اعلام الناس در وقایع خلفاى عباسى را به او تقدیم کرد، او را مامور نگارش تاریخ عصر خود کرد و موظف ساخت اخبار هر سال کشور را در کتابى گزارش کند.
کتابى در تاریخ  ۵  سال  ١٣١٣  -  ١٣١٧ ه.ق از دوران پادشاهى مظفرالدین شاه قاجار و از منابع دست اول براى این دوره تاریخى است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1394/01/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افضل التواریخ

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با درود بر مدیریت محترم و سپاس از سیمین عزیز و گرامی از آپلود این کتاب نادر ....ب...امیر صادقی
افضل التواریخ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک