رسته‌ها
سفرنامه خراسان و کرمان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 46 رای
به اهتمام: قدرت الله روشنی

"سفرنامه خراسان و کرمان"، تالیف غلام‏حسین خان افضل الملک مى‏ باشد که درباره‏ ى سفر وى به خراسان، کرمان، وصف شهرها و دهات مابین راه مى‏ باشد. وى این سفرنامه را به زبان فارسى و در یک جلد نگاشته است.
وى در سفرش از تهران به مشهد، از اوصاف دامغان که از کتاب مراصد الاطلاع؛ یعنى خلاصه معجم البلدان یاقوت حموى که به وسیله‏ ى صفى‏ الدین خلاصه شده است، نام مى‏ برد و قسمتى از آن را نقل مى‏کند. به علاوه از آثار قدیمى دامغان بازدید کرده است و اطلاعات جامع و ذى قیمتى عرضه مى‏ دارد و نوشته‏ هاى محمدحسن خان اعتمادالسلطنه را در کتاب مرآت البلدان چندان مطمئن و درست نمى‏ داند و آنها را نقل قول از دیگران مى‏ داند. از سبزوار و مردمش به خوبى یاد مى‏ کند، چون خود چندى در این شهر مى‏ زیسته و سمت نایب الحکومه‏ ى این شهر را داشته است، تحقیق کاملى در مورد سید هادى علوى و بنى مختار دارد، و از علماى سبزوار به نیکى نام مى‏برد که در متن سفرنامه آمده است. نیشابور را نیز به خوبى توصیف نموده و محل شهر قدیمى آن را از اطلاعات دقیقى که داشته و بازدیدى که از محل آن مى‏ کند، آشکار مى‏ سازد که فوق‏ العاده جالب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
214
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/09/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفرنامه خراسان و کرمان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام، فایل کتاب را دانلود کردم، منتها اصلا قابل خواندن نیست. کیفیت اسکن بسیار پایین است. امکانش هست فایل با کیفیت بهتر اپلود شود.
سفرنامه خراسان و کرمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک