رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
رقابت های المپیاد ریاضی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 6 رای
رقابتهای المپیاد ریاضی به عنوان یک کتاب درسی نوشته می شود به منظور حل مسائل پیشرفته ی دوره های آموزشی یا به عنوان یک مرجع و منبع برای اشخاصی که علاقه مند هستند از عهده ی مسائل ریاضی رقابتی برآیند به کار میرود مسائل درسی بخش دسته بندی و در سه فصل گروه بندی میشوند: هندسه و مثلثات، جبر و آنالیز و نظریه ی اعداد و ترکیبیات، جایگاه هندسه در ابتدای کتاب غیر معمول است، ولی تصادفی نیست علت این انتخاب به خوبی در گفتاری از آرنولد منعکس میشود: مغز ما دو نیمه دارد: یک نیمه مسوول تکثیر چند جمله ای ها و زبانها و نیمه ی دیگر مسوول تطبیق دادن اشکال در فضا و تمام چیزهای مهم در زندگی واقعی است ریاضیات هندسه است وقتی که شما ناچارید هر دو نیمه را استفاده کنید.»
هر بخش خود شمول و مستقل از بخشهای دیگر است و روی یک ایده ی اصلی متمرکز می شود تمام بخشها با یک مقاله ی کوتاه که روی موضوعات اصلی و یک یا بیشتر مثالهای نمونه بحث می کند آغاز می شود. این رویه یک وضعیت مشخص را برای تمام بخش تنظیم می کند. سپس مساله های انتخاب شده ی دقیق فهرست می شوند تا خواننده آنها را حل کند. جواب های کلیه ی مسائل با جزئیات در قسمت دوم کتاب ارائه می شوند. حتی در صورت موفقیت در رسیدن به یک مساله، به خواننده توصیه می شود حلهایی را که در انتهای کتاب آمده است، مطالعه کند. از آنجا که مسائل عموماً به ترتیب افزایش سختی فهرست می شوند جوابهای مسائل اولیه میتواند ایده های روشنی را برای تکمیل مسائل بعدی پیشنهاد نماید. در انتها فرهنگ تعاریف و خواص اساسی استفاده شده در کتاب را آورده ایم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kazomano
kazomano
1393/04/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی رقابت های المپیاد ریاضی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
رقابت های المپیاد ریاضی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک