رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
بازی منصفانه
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
بازیهای ترکیبیاتی شامل بازیهای دو نفری اند که در آنها حرکت شانسی و امکان بلوف زدن وجود ندارد همچنین این بازیها در زمان متناهی پایان می یابند و یکی از دو بازیکن بر اساس قوانین بازی برنده خواهد بود.
نظریه بازیهای ترکیبیاتی به عنوان یک شاخهٔ علمی هنوز دوران نوزادی خود را طی می کند. تحلیلهای زیادی از بازیهای متفاوت به چاپ رسیده اند که نقطه آغاز آنها تحلیل بازی نیم توسط بوتون در سال ۱۹۰۲ بوده است. نظریه منسجم بازیهای منصفانه در دههٔ ۱۹۳۰ به طور مستقل توسط اسپراگو و گراندی شکل گرفت و کمی پس از آن توسط گای و اسمیت توسعه و گسترش یافت پس از آن کانوی نظریه بازیهای پارتیزانی را که پیشرفت شگرفی بود، ارائه و توسعه داد. علاوه بر جذابیت طبیعی این بازیها این شاخه ارتباطهایی با دیگر شاخه های ریاضیات مانند نظریه کدها، نظریه گراف، ساختار اعداد، نظریه پیچیدگی، منطق ریاضی، نظریه مترویدها نظریه شبکه ها و جز آن دارد.
کتاب بازیهای منصفانه اثر ریچارد گای که خود از پدید آورندگان نظریه بازیهای ترکیبیاتی است کتابی کلاسیک در این زمینه است. این کتاب با زبانی ساده و قابل فهم حتی برای دانش آموزان دبیرستانی این نظریه را ارائه میدهد. ظرافت طبع پروفسور گای در استفاده از معانی کلمات که بیشتر به بازی با کلمات میماند. در این نوشته اش نیز کاملاً آشکار است و ترجمه آن را بسیار دشوار می نمود. ما مترجمان با همکاری ویراستار محترم سعی کرده ایم این مهم را انجام دهیم. گرچه نتیجه را خالی از اشتباه نمی دانیم ولی این اولین کتاب در این زمینه به زبان فارسی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kazomano
kazomano
1393/04/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بازی منصفانه

تعداد دیدگاه‌ها:
2
بازی منصفانه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک