رسته‌ها

فن آوری پالایش پلاسما - جلد 10 کتاب های سلامتی، ویرایش 1393

فن آوری پالایش پلاسما - جلد 10 کتاب های سلامتی، ویرایش 1393
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
دسترسی به خون و فرآورده های خونی ایمن و سالم، یک بخش مهم از درمان های نوین است. در سرتاسر دنیا، هر سال میلیون ها مورد زندگی توسط استفاده مناسب از فرآورده های خونی نجات پیدا کرده یا وضعیت سلامتی بیماران بهبود می یابد. به نظر می رسد که حداقل برای دهه های آینده، دسترسی مناسب به خون و یا فرآورده های مشتق از خون و پلاسما یک بخش مهم و اساسی از پزشکی و درمان باشد. دسترسی به مقادیر کافی به این فرآورده ها در هر کجا که نیاز وجود داشته باشد حق بیماران است.
خون و فرآورده های آن، دارویی حیاتی و شفا بخش برای برخی بیماران و مصدومان است. در حالات و شرایط متعدد، جهت حفظ سلامتی بیمار نیاز به استفاده از خون و یا فرآورده های آن وجود دارد. از جمله استفاده های فرآورده های خونی می توان به جراحی ها ، بیماری های خونی بالاخص بیماری های وراثتی خون نظیر تالاسمی و هموفیلی، سرطان های خون و شیمی درمانیِ آن ها، پیوند اعضاء، سوختگی های شدید، خونریزی های شدید و شوک های هموراژیک اشاره نمود.
تمام کاربرد ها و تاثیرات ذکر شده، بیانگر اهمیت و جایگاه قابل توجه خون و فرآورده های آن است. نظر به اینکه طی چند دهه اخیر مصرف خون کامل سیر نزولی و مصرف فرآورده های خونی سیر صعودی داشته است، امروزه حدود 90% موارد انتقال بصورت فرآورده های مختلف خونی و کمتر از 10% بصورت خون کامل می باشد. در این بین پلاسمای خون که خود در بردارنده ی طیف گسترده ای از فرآورده های خاص خونی است، دارای جایگاه ویژه ای می باشد. پیشرفت در شناخت کاربرد ها و فواید فراورده های مشتق از پلاسما، در انحصار بودن صنعت تولید فرآورده های پلاسمایی های در دست برخی کشورهای معدود که منجر به اهمیت راهبردی این نوع فن آوری گردیده و همچنین سود آوری بالای آن، جایگاه ویژه ای به این صنعت می بخشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
167
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
safarifardas
safarifardas
1393/03/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فن آوری پالایش پلاسما - جلد 10 کتاب های سلامتی، ویرایش 1393

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فن آوری پالایش پلاسما - جلد 10 کتاب های سلامتی، ویرایش 1393
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک