رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
کاغذکنان در گذرگاه تاریخ ایران
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
نویسنده کتاب به جهت خدمت به فرهنگ و مردم زادگاه خود و احیای عظمت تاریخی و فرهنگی آن سامان از سال ۱۳۷۴ شروع به تحقیق در زمینه تاریخ و جغرافیای منطقه نموده و به جمع آوری اطلاعات و اسناد تاریخی از دوران صفویه و قاجاریه و شناسایی علما و مشاهیر منطقه کوشیده است.
'کاغذکنان 'یکی از بخش های سه گانه شهرستان میانه, از استان آذربایجان شرقی است .در این کتاب و پیشینه تاریخی و موقعیت جغرافیایی منطقه یاد شده بررسی می شود .کاغذ کنان در اواخر دوره قاجار و دوره پهلوی بیشترین ستم و بی توجهی را بر خود دیده و در طول سی سال گذشته بیشتر مردم ساکن در آنجا به شهرهای بزرگ اکثریت به شهر تهران و حومه آن مهاجرت کرده اند و در سال های اخیر مهاجرت شدت بیشتری داشته است که امید است مورد توجه قرار گیرد.
در فصل اول موقعیت جغرافیایی, فرهنگی و اجتماعی کاغذکنان توصیف شده است .فصل دوم مروری است بر سرگذشت کاغذکنان از اوایل قرون اسلامی تا ظهور صفویه .فصل سوم درباره دوره صفویه و کاغذکنان است .در فصل چهارم اوضاع سیاسی و اجتماعی منطقه کاغذکنان و خلخال در دوره بعد از انقلاب مشروطه بررسی شده است .فصل پنجم به معرفی علما و مشاهیر علم و ادب کاغذکنان اختصاص دارد .در فصل ششم آثار تاریخی کاغذکنان معرفی شده اند .فصل هفتم نگاهی است به اوضاع اجتماعی کاغذکنان در دوره پهلوی (رضاخان) .صفحات پایانی به تصاویر اسناد, اماکن دیدنی و آثار تاریخی و رجال کاغذکنان اختصاص دارد .کتاب با نمایه اسامی به پایان می رسد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1392/10/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کاغذکنان در گذرگاه تاریخ ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کاغذکنان در گذرگاه تاریخ ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک