رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
حکایت بلوچ - کتاب ۲
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
کردها، انگلیس ها، بلوچ ها

درآمد:
و اینک کتاب دوم حکایت بلوچ - کردها، انگلیسی ها، بلوچ ها - اندر حکایت احوال مردمان ناحیه سرحد بلوچستان، بین سیستان و مک کوران شامل اهل زاهدان، خاش، میرجاوه و لادیز و سنگان دشتهای تهلاب و گوهر کوه و کورین و شورو، به استثنای اهل سراوان، که می ماند برای کتابی دیگر، انشاالله، و طایفه های گورگیج - به قول بلوچ ها و گورکیش به قول علامه کامبوزیا - رنگی شه بخش (اسماعیل زهی)، گمشاد زهی، شهنوازی (یار احمد زهی یا درازهی) و کردها، که به روایت خودشان مهاجرند و به روزگار شاه عباس صفوی گسیل گشته اند به بلوچستان، برای ستاندن مالیات و خراج و پاسداری مرزهای خطه سرحد، و دست اندازی انگلیسها به بلوچستان به عهد قاجارها، جنگ و گریز قشون انگلیس با گشاد زهی ها، شهنوازیها، شه بخشها و کردها، تغییر رژیم سلطنتی دگرگون شدن زمانه و چگونگی این دگرگونی در بلوچستان و همچنین نقل کهن ها و کهن کاران (قنات ها و مقنی ها) خطه سرحد، تُمپها: ویرانه قلعه ها و دیه ها و رد پای کهن های گمشده گرداگرد این تُمپها و سرانجام قصه سروهای کهن سنگان و ده پابید: تمثیل های سبز پایداری، ریشه ها گسترده و فرو رفته تا ژرفای خاک و تارکها بالیده تا خورشید، و اشاراتی مجمل به چگونگی پیدایش شهر و شهرنشینی در خطه ای عشایری.
مانند کتاب نخستین، راویان بلوچانند، کار قلمزن طراحی قصه ها و نقل هاست بر پرده باد و آفتاب و گردبادهای ماسه و شن، به قول بلوچها گران شند. باشد که مقبول افتد، بادا.
دکتر محمود زند مقدم
اسفندماه هفتاد
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1392/09/18
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حکایت بلوچ - کتاب ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حکایت بلوچ - کتاب ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک