رسته‌ها
هدیه هامبالت
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 21 رای
✔️ سال بلو در توصیف این رمان، که جایزه ی پولیتزر داستان سال 1976 را برای نویسنده اش به ارمغان آورد، عبارت «کتابی مصور (کامیک) درباره مرگ» را به کار برده است. چارلی سیترین، شخصیت اصلی رمان هدیه هومبولت، نویسنده ای میان سال، صاحب نظر و خالق نمایش نامه ها و زندگی نامه های معتبر و جایزه برده است و شاعری افسرده و خود آزار به اسم دلمور شوارتز را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده است. او در خلال اتفاقات داستان، دو شخصیت و فلسفه ی مهم و تأثیرگذار در زندگی اش را می شناسد: فون هومبولت فلایشر، معلم و استاد درگذشته ی چارلی، و رینالدو کانتابیل، خلافکاری خرده پا که از او پول طلب دارد و باعث آشفته شدن اوضاع می شود. هومبولت به چارلی آموخته بود که هنر، قدرتمند است و انسان باید با ذهن و روان خلاقه ی خود روراست باشد و از آن به درستی استفاده کند. رینالدو که خود را مشاور مالی چارلی می داند، همیشه به او گوشزد کرده است که باید از هنرش، پول دربیاورد. اما در پایان رمان، این چارلی است که مسیر زندگی خود را تعیین می کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
447
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ayrin_68
ayrin_68
1392/08/14

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هدیه هامبالت

تعداد دیدگاه‌ها:
2
1- باید مطالعه کرد و دید منظور نویسنده آمریکای چه زمانی است زمانی که سیاهپوستان را شکنجه می کردند و می کشتند یا زمانی که سیاه پوستان رییس جمهور می شدند (!)
2- نوشته مشارکت زهرآگین صنعت در تخریب زیبایی شامگاهان ! ولی باید پرسید اینهمه راحتی و آسایش . . . وسائل ارتباطی رسانه ها پیشرفتهای پزشکی تولید بالای محصولات کشاورزی و . . . همه مدیون همین صنعت هست يا نه ؟ ( بله بحث آلودگی محیط زیست چیز دیگری است ) پس دوستان زیاد احساساتی نشده و درگیر شعارهای ظاهر فریب نشوند اگر اکنون شما نشسته اید زیر کولر یا کنار شوفاژ و دارید این متن را مطالعه می کنید همین صدقه سر سرمایه داری و صنعت است :D
3- جامعه آمریکا آنگونه که پیداست طی سالها و قرون گذشته در حال اصلاح و تغییر خودش بوده و به همین دلیل همیشه در حال رشد و پیشرفت است می دانید چرا ؟‌چون آنها بر مبنای تعقل و مشورت و کارهای گروهی و کلا بر مبنای علم حرکت می کنند ولی ما بر مبنای گذشته و تاریخ خرافی و احساسات و خشم و تکروی و بی قاعدگی و بی ساختاری حرکت می کنیم . . .
:stupid:
هدیه هامبالت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک