رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
هدایت، بوف کور و ناسیونالیسم
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 26 رای
کتاب با سه پیوست: «درباره ساختار توپ مرواری» «فشرده داستان توپ» و «بخش‌هایی از صد خطابه میرزا آقاخان کرمانی» و در دو فصل با عنوان‌های: «تجدّد و ناسیونالیسم» و «جهان نوشته‌ها» و در شش بخش با عنوان‌های: «از باغ تا متن ادبی»، «هدایت و ناسیونالیسم»، «جمال‌زاده و هدایت»، «داستان‌ها و نمایشنامه‌ها »، «ساختار بوف کور و ناسیونالیسم» و «در برزخ بوف کور» منتشر شد.
«هدایت، بوف کور و ناسیونالیسم» نقد و بازخوانی متفاوتی است از بوف کور و دیگر نوشته‌های هدایت در متن تاریخ و فرهنگ عصر تجدّد «ناسیونالیسم» به عنوان یکی از مهم‌ترین مضمون‌های نوشته‌های هدایت، بحث محوری کتاب است.
نقد بوف کور با این سخن پایان می‌گیرد:
"گوئی راوی بوف کور همچون هدایت در برزخ سنت و مدرنیسم و در سایه شوم یاسی ویرانگر ، امیدی به اینده، امیدی به احیاء گذشته پر شکوه و امیدی به بازیابی کوزه راغه ندارد. خاطره مرگبارآن عشق پر شکوه به گذشته چون وزن مرده‌ای هم بر سینه هدایت و هم بر سینه راوی بوف کورسنگینی می‌کند، همچنان".
پرسش من این است : اگر هدایت امیدی به اینده نداشت و به احیاء گذشته پر شکوه، آیا ضرورتی می‌دید که شاهکار بوف کور را خلق کند؟ و خود این نوشتن پیامی و امیدی با خود ندارد؟
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ebne arabi
ebne arabi
1392/08/03
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هدایت، بوف کور و ناسیونالیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
5
بیشتر کتابهایی که در مورد بوف کور نوشته شده فقط میشه به عنوان یک نقد یا نوعی تعبیر شخصی نویسنده اونها را پذیرفت ولیکن هیچکدام حکم قطعی نیست جالب هست برخی ادعا کرده اند که دیگر تمام ! معمای بوف کور را ما کشف کردیم و هرکدام هم تعبیری متفاوت ارائه داده اند که ربطی به هم ندارد! البته جناب آجودانی خودش گفته که تعبیرش حکم قطعی نیست...من به دوستان کتاب " من و بوف کور" عباس پژمان را پیشنهاد میکنم هرچند کامل نیست ولی تعبیری بقول هدایت انترسان ارائه داده جناب پژمان.
برای درک بوف کور باید تمامی آثار این نویسنده را مطالعه کرد.آدم وقتی بیوگرافی و نقد برخی کتب معروف توسط نویسنده های اروپایی را می خواند واقعا لذت می برد ولی در ایران متاسفانه انگار واقعا سواد عزیزان ته کشیده! من بعنوان یک خواننده آثار هدایت بارها غلط های فاحش در کتب این منتقدان دیده ام که نشانگر کمبود مطالعات این عزیزان است.
با خودم فکر می کنم شاید بنده آثار هدایت را نخوانده بودم بعد باید از طریق اینها هدایت را قضاوت می کردم چه فاجعه ای رخ می داد!
برای همین در مورد دیگر بیوگرافی ها و نقد کتب اشخاصی که من کمترین اطلاعی در رابطه با آنها ندارم همیشه مشکوک بوده ام!
این کتاب را انتشارات فصل کتاب در لندن چاپ کرده و اصلا گمان نکنم در ایران چاپ کرده باشند.
البته بهتر بود ایشان در مورد همان توپ مرواری کتاب می نوشت چون مختصری که درباره توپ مرواری در کتابش آورده برای بسیاری می تواند مفید باشد چون اکثرا توپ مرواری را درک نمی کنند و البته نقد زیادی هم در باره این کتاب نوشته نشده چون در هر دو حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی ممنوع بوده این کتاب و البته من در کنار بوف کور توپ مرواری رو هم یک شاهکار میدونم و گمون نکنم مخصوصا در طنز چنین شاهکاری در ادبیات کشور ما وجود داشته باشد
تاآنجا که من اطلاع دارم چنین کتابی توسط نشر اختران چاپ نشده است و دلیلی برای حذف لینک دانلود وجود ندارد.
با تشکر از کتابی که گذاشتید.آقای آجودانی فکر میکنم مطلب رو بسیار رسا بیان کردند
سلام ممنون ازسایت مفید.آقای آجودانی بهترین قلم رادرخارج ازکشور دارامی باشند.
هدایت، بوف کور و ناسیونالیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک