رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

قصه‌ های شاهنامه : فرود و جریره - جلد 4

قصه‌ های شاهنامه : فرود و جریره - جلد 4
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 18 رای
سیاوش شاهزاده ی صلح جوی ایرانی است که قربانی خودخواهی و عملکرد اشتباه پدر و توطئه های گوناگون می شود و به دست افراسیاب پادشاه کشور توران به ناحق کشته شد. در شاهنامه ی فردوسی او از دو همسر تورانی دو پسر دارد. کیخسرو از فرنگیس دختر افراسیاب و فرود از جریره دختر یکی از بزرگان توران. کیخسرو شاه ایران می شود که از ماجراهای زندگی او بسیار گفته و شنیده شده است اما فرود از قهرمانان گمنام و غریب شاهنامه است.
"فرود و جریره" بازنویسی خلاق از سرگذشت این دو قهرمان شاهنامه است. بازنویس این دو قهرمان را از کنج غربت تاریخ و شاهنامه بیرون می کشد و نشان می دهد که چگونه اشتباه های پدربزرگ های فرود یعنی "کیکاووس و "افراسیاب" دامن فرود را همچون سیاوش می گیرد. این بازنویسی با زبانی ادبی و عاطفی احوال درونی فرود را در تنهایی و در حسرت پدر بازگو می کند و شجاعت او را در صحنه ی نبرد و سرانجام تراژدی کشته شدن مظلومانه اش را در قالبی نو باز می نمایاند و همچنین به احوال "جریره" می پردازد و از مهر او به سیاوش و ایران زمین و از عشق او به فرزند و از رنج های که گویی چکیده ی رنج بسیاری از زنان است به زیبایی سخن می گوید و نشان می دهد که خون سیاوش تا کجای تاریخ تکرار می گردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ali_lzl
ali_lzl
1392/07/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قصه‌ های شاهنامه : فرود و جریره - جلد 4

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
قصه‌ های شاهنامه : فرود و جریره - جلد 4
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک